روش جدید سرمایه گذاری بیل گیتس؛ خرید زمین های کشاورزی در آمریکا - تکفارس 
روش جدید سرمایه گذاری بیل گیتس؛ خرید زمین های کشاورزی در آمریکا - تکفارس 

روش جدید سرمایه گذاری بیل گیتس؛ خرید زمین های کشاورزی در آمریکا

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - 14:23
بیل گیتس

بیل گیتس همواره یکی از افراد سرشناس در زمینه سرمایه‌گذاری بوده است و حال وب‌سایت یاهو نیوز گزارش داده است که‌ این فرد ثروتمند اقدام به خرید ۲۱۰۰ هکتار زمین در North Dakota به ارزش ۱۳.۵ میلیون دلار کرده است. ظاهرا خرید گسترده زمین توسط گیتس باعث نارضایتی افراد محلی شده است و‌ همین‌ موضوع باعث شده تا دولت نیز در این ماجرا ورود کند.  

 قاضی دادگاه ایالتی North Dakota با ارسال نامه‌ای به بیل گیتس از او خواسته است تا درباره این موضوع توضیح دهد و بگوید چند درصد این زمین‌ها برای اهداف کاری خریداری شده‌اند و‌ جزو معافیت‌های دولتی قرار می‌گیرند. 

بیل گیتس ظاهرا در بیش از ۱۲ ایالت آمریکا اقدام به خرید بیش از ۲۶۹ هزار هکتار زمین کرده است که چیزی حدود ۱ درصد کل زمین‌های کشاورزی آمریکا می‌شود. در حال حاضر بزرگترین زمین‌دار آمریکا فقط ۷۰ هزار هکتار زمین بیشتر از Ted Turner با ۴۲۴ هزار هکتار زمین دارد و طبق گزارش Land Report 100، بیل گیتس مالک‌ ۲۴۲ هزار زمین کشاورزی،  1,234 هکتار زمین تغییر کاربری شده،  25,750 هکتار زمین مسکونی و تجاری است. حالا با خرید زمین‌های North Dakota وسعت زمین‌های تحت مالکیت گیتس به ۲۷۰ هزار هکتار خواهد رسید.‌ این مساحت معادل کشور هنگ گنگ یا سه کشور آلمان است.‌

هنوز معلوم نیست که گیتس این همه زمین ‌کشاورزی را برای چه منظوری خریداری کرده است و چگونه از آن‌ها استفاده خواهد کرد.ظاهرا گیتس معتقد است که نباید فقط در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری کرد و بهتر است که در سایر بخش‌ها نیز سرمایه‌گذاری کرد تا ریسک این کار کاهش یابد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم  که رای دادگاه North Dakota در رابط با خرید زمین‌های کشاورزی این ایالت توسط گیتس چه خواهد بود. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.