گزارش: شرکت های بزرگ در به در به‌دنبال استخدام کارمندان سابق تسلا هستند - تکفارس 
گزارش: شرکت های بزرگ در به در به‌دنبال استخدام کارمندان سابق تسلا هستند - تکفارس 

گزارش: شرکت های بزرگ در به در به‌دنبال استخدام کارمندان سابق تسلا هستند

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - 08:09
تسلا

در حالیکه تسلا بسیاری از کارمندان خود را اخراج کرده است اما این کارمندان نگرانی چندانی برای پیدا کردن شغل جدید ندارند‌.

موسسه تحقیقاتی Punks & Pinstripes در گزارش جدید خود گفته است که شرکت‌های بزرگی مثل اپل، گوگل و آمازون اقدام به استخدام کارمندان سابق تسلا کرده‌اند. این گزارش براساس داده‌هایی که از اکانت لینکدین بیش از ۴۵۰ کارمند سابق تسلا به دست آمده تهیه شده است. 

طبق این گزارش، ۹۰ تا از کارمندان سابق تسلا به شرکت خودروسازی Rivian و Lucid Motors پیوسته‌اند. ۸ نفز نیز به جنرال موتورز و فورد ملحق شده‌اند. برخی نیز به شرکت باتری‌سازی Redwood Materials و شرکت Zoox (از زیرمجموعه آمازون) پیوسته‌اند. 

از طرفی، بیش از ۱۰۰ از این کارمندان به استخدام آمازون و اپل درآمده‌اند. اپل یکی از شرکت‌هایی بوده است که استعدادهای زیادی از تسلا را جذب خود کرده است. اپل هم‌اکنون مشغول توسعه اولین خودروی الکتریکی خود تحت پروژه‌ای به نام تایتان است و این شرکت حتی کریستوفر مور (Christopher Moore) مدیر سابق سیستم خودران تسلا زا استخدام کرده است. 

تسلا جزو شرکت‌هایی است که شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای جذب نیرو دارد و این شرکت همواره بهترین استعدادها را برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود استخدام کرده است. به همین‌خاطر، بقیه شرکت‌ها سعی می‌کنند کارمندان و‌ مهندسان سابق این شرکت را روی هوا بزنند. 

با این حال، تسلا گفته است که امسال به‌خاطر شرایط بد اقتصادی هیچ‌ نیروی جدیدی استخدام نخواهد کرد و حتی ممکن است تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کند. تسلا اخیرا با کاهش فروش خودروهای برقی خود مواجه شده است و به نظر می‌رسد این شرکت از نظر مالی فعلا در شرایط خوبی قرار ندارد. 

البته شرکت‌های دیگری مثل فیس بوک هم درگیر مشکلات مالی هستند و باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرایط تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید