اپل احتمالاً از تراشه های پرچمدار خود دیگر در مدل های میان‌رده آیفون استفاده نخواهد کرد - تکفارس 
اپل احتمالاً از تراشه های پرچمدار خود دیگر در مدل های میان‌رده آیفون استفاده نخواهد کرد - تکفارس 

اپل احتمالاً از تراشه های پرچمدار خود دیگر در مدل های میان‌رده آیفون استفاده نخواهد کرد

افشین نوری
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - 14:54
آیفون 14

طبق گزارش جدید مینگ چی کو از تحلیلگران مطرح حوزه تکنولوژی، ظاهرا آیفون‌های غیر پرو اپل، دیگر از جدیدترین تراشه این شرکت استفاده نخواهند کرد.

اپل هر سال همه مدل‌های آیفون را مجهز به جدیدترین تراشه خود می‌کرد. هرچند بین مدل‌های مختلف سری جدید آیفون تفاوت‌هایی وجود داشته است اما پردازنده همه آن‌ها یکسان بوده است.

استراتژی جدید اپل

اپل امسال قصد دارد در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از تراشه A16 بایونیک استفاده کند، اما در مدل‌های غیر پرو از تراشه A15 بایونیک استفاده خواهد کرد. حالا مینگ چی کو گفته است این روش تبدیل به استراتژی جدید اپل خواهد شد و این شرکت سال‌های آینده نیز از این روش استفاده خواهد کرد. بلومبرگ و ۹to5Mac نیز این‌ خبر را به نقل از چند منبع آگاه تائید کرده‌اند.

لازم به ذکر است که اپل هم‌اکنون از این استراتژی در آیپدهای خود استفاده می‌کند، بطوریکه مدل‌های اقتصادی و میان‌رده این تبلت‌ها از تراشه‌های قدیمی استفاده می‌کنند. با این حال، مشخص نیست که استفاده از این استراتژی در مورد گوشی‌های ‌آیفون چه نتایجی به دنبال خواهد داشت.

ورود تامین‌کنندگان جدید برای تولید دوربین جدید مدل‌های پرو آیفون ۱۴

طبق آمار، مدل‌های غیر پرو ‌آیفون معمولا فروش بیشتری نسبت به مدل‌های پرو دارند، اما اگر اپل بخواهد از استراتژی جدید خود استفاده کند احتمالا این شرایط برعکس خواهد شد و فروش مدل‌های پرو بیشتر از مدل‌های غیر پرو خواهد شد. مینگ چی کو معتقد است که‌ امسال میزان فروش مدل‌های پرو آیفون ۱۴ بین ۵۵ تا ۶۰ درصد کل فروش‌ها خواهد بود و این موضوع باعث افزایش درآمدهای اپل خواهد شد. 

از طرف دیگر امسال انتظار می‌رود که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به جای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کنند. بنابراین اگر پیش‌بینی افزایش فروش این مدل‌ها اتفاق بیفتد، اپل نیاز به افزایش حجم سفارش‌های خود برای دوربین‌های جدید آن‌ها خواهد داشت و شاید تامین‌کنندگان جدیدی وارد ماجرا شوند.

اسامی برخی از این تامین‌کننگان عبارت است از سونی، Largan، ال جی و Alps که همه آن‌ها می‌توانند تبدیل به تامین‌کنندگان دوربین‌های جدید مدل‌های پرو ‌آیفون ۱۴ شوند.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل امسال چه برنامه‌هایی در سر دارد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید