گوگل در آپدیت جدید مرورگر کروم آسیب پذیری روز صفر را برطرف کرد - تکفارس 
گوگل در آپدیت جدید مرورگر کروم آسیب پذیری روز صفر را برطرف کرد - تکفارس 

گوگل در آپدیت جدید مرورگر کروم آسیب پذیری روز صفر را برطرف کرد

افشین نوری
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - 08:02
گوگل کروم

گوگل نسخه ۱۰۳.۰.۵۰۶۰.۱۱۴ مرورگر کروم را برای دستگاه‌های ویندوزی عرضه کرده است تا آسیب پذیری خطرناک روز صفر ( zero-day ) را برطرف کند‌.‌ گوگل امسال مجبور شده برای رفع آسیب پذیری مذکور ۴ بار آپدیت امنیتی عرضه کند و ظاهرا کروم با مشکل جدی مواجه شده است.

آسیب پذیری روز صفر با نام رسمی CVE-2022-2294  تقریبا همه توسعه‌دهندگان را تحت تاثیر قرار داده است و حالا گوگل سعی کرده است که در نسخه جدید کروم آن را برطرف کند‌ آپدیت جدید کروم به تدریج در حال عرضه شدن است و به‌زودی در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت. اگر شما نیز از مرورگر کروم‌ استفاده می‌کنید حتما آن را به‌روزرسانی کنید. 

آسیب پذیری روز صفر به هکرها اجازه می‌دهد تا کارهای مختلفی را روی دستگاه کاربر انجام بدهند و کدهای موردنظر خود را ار راه دور اجرا کنند.  

متاسفانه گوگل هنوز جزئیات زیادی درباره آسیب پذیری روز صفر منتشر نکرده است، اما گفته است که بعد از نصب آپدیت جدید کروم توسط اکثر کاربران اطلاعات مربوط به آن را منتشر خواهد کرد. 

گوگل گفته است که تا زمان برطرف شدن مشکل مذکور هیچ اطلاعاتی درباره آن فاش نخواهد کرد و به کاربران توصیه کرده است که حتما آپدیت جدید کروم را نصب کنند.

نظر شما درباره این آسیب پذیری چیست؟ آیا شما هم‌به آن برخورد کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gizchina‌

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید