ایسوس راگ فون ۶ و راگ فون ۶ پرو را معرفی کرد - تکفارس 
ایسوس راگ فون ۶ و راگ فون ۶ پرو را معرفی کرد - تکفارس 

ایسوس راگ فون ۶ و راگ فون ۶ پرو را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - 18:11
ایسوس راگ فون 6

ایسوس در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا برند گیمینگ راگ (ROG) را به دنیای گوشی‌های هوشمند بیاورد و حالا پس از گذشت ۵ سال، این شرکت امروز پرچمداران جدید خود با نام‌های راگ فون ۶ و راگ فون ۶ پرو را معرفی کرده است.

هر دو نسخه‌ی پایه و پروی گوشی راگ فون ۶ از نمایشگر امولد ۶.۷۸ اینچی با وضوح ۲K، نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۷۲۰ هرتز و حداکثر میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت بهره برده‌اند. کاربران می‌توانند بر اساس شرایط مختلف، نرخ تازه‌سازی این گوشی‌ها را روی ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز و ۱۴۴ هرتز قرار دهند. ایسوس همچنین در این گوشی از محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده است.

ایسوس راگ فون ۶ و ۶ پرو به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده‌اند اما نسخه‌ی پایه از ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 بهره برده در حالی که نسخه‌ی پرو از ۱۸ گیگابایت رم استفاده می‌کند. این دو گوشی همچنین در دو نسخه با حافظه‌ی داخلی غیرقابل ارتقای ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. ایسوس ادعا می‌کند که سیستم خنک‌سازی این گوشی‌ها نسبت به سری راگ فون ۵ عملکرد بهتری داشته و دمای گوشی‌ها را تا ۱۰ درجه نسبت به قبل خنک‌تر می‌کند.

ایسوس در گوشی‌های جدید خود بار دیگر از کلیدهای اولتراسانیک AirTrigger در قسمت راست و پشتی گوشی استفاده کرده که امکان تنظیم عملکرد هر کلید در بازی‌های پشتیبانی‌شده را به کاربران می‌‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌ها می‌توان به دو اسپیکر، سه میکروفون، جک هدفون و پشتیبانی از صدای فراگیر Dirac Virtue اشاره کرد. پرچمداران جدید ایسوس همچنین استاندارد IPX4 را نیز دریافت کرده‌‌اند و مقاومت کمی در برابر آب دارند.

ترکیب دوربین‌های راگ فون ۶ و ۶ پرو شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر سونی IMX766، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی، ماکروی ۵ مگاپیکسلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. این گوشی‌ها همچنین از دو باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ باسیم ۶۷ واتی، دو درگاه USB-C و رابط کاربری Zen UI مبتنی بر اندروید ۱۲ بهره می‌برند.

ایسوس راگ فون 6

ایسوس وسایل جانبی متعددی از جمله فن خنک‌کننده‌ی AeroActive و کنترلر Kunai را نیز برای گوشی‌های جدید خود عرضه کرده است. نسخه‌ی پایه‌ی راگ فون ۶ با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی در اروپا با قیمت ۹۹۹ یورو به‌فروش می‌رسد. در طرف دیگر، راگ فون ۶ با ۱۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۱۲۹۹ یورو در دسترس قرار گرفته است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.