یک تحلیلگر ادعای کاهش سفارش تولید آیفون ۱۴ را رد کرد - تکفارس 
یک تحلیلگر ادعای کاهش سفارش تولید آیفون ۱۴ را رد کرد - تکفارس 

یک تحلیلگر ادعای کاهش سفارش تولید آیفون ۱۴ را رد کرد

افشین نوری
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - 15:14
آیفون 14

در حالیکه هفته گذشته یک تحلیلگر مطرح به نام مینگ چی کو اعلام کرد که تقاضا برای آیفون ۱۴ در چین اختمالا فراتر از انتظار خواهد بود، دو روز بعدش وب‌سایت Digitimes فاش کرد که اپل سفارش تولید آیفون ۱۴ را کاهش داده است. 

کو در گزارش خود ادعا کرده بود که اطلاعات خود را از منابع معتبر در خرده‌فروشی‌ها و توزیع‌کندگان به دست آورده است و حجم سفارش آیفون ۱۴ حدودا دو برابر آیفون ۱۳ خواهد بود. با این حال، Digitimes معتقد بود که اپل ۱۰ درصد از سفارش‌های قبلی آیفون ۱۴ را کم ‌کرده است و در مرحله اول عرضه آن فقط ۹۰ میلیون دستگاه تولید خواهد کرد. 

شایعه مربوط به کاهش سفارش آیفون ۱۴ ظاهرا مربوط به خبری می‌شود که اخیرا منتشر شد و در آن گفته شده بود شرکت TSMC با کاهش سفارش تولید تراشه از سوی اپل، AMD و انویدیا مواجه شده است.  

حالا کو گفته است که گزارش Digitimes ربطی به پیش‌بینی او ندارد و او همچنان فکر می‌کند که‌ که اپل قطعات کافی برای عرضه ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ خواهد داشت. 

به گفته این تحلیلگر، اپل معمولا زمانی که‌ با مشکل کمبود قطعات در زنجیره تامین خود قبل از تولید انبوه آیفون‌‌های جدیدش مواجه می‌شود، به جای کاهش سفارش‌های خود، آن‌ها را به عقب می‌اندازد. بنابراین ما همچنان شاهد عرضه ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ از سوی این شرکت خواهیم بود.

اپل امسال قرار است چهار مدل آیفون به نام‌های آیفون ۱۴ استاندارد، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو‌ مکس معرفی کند. 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید