پیش بینی کاهش درآمد شرکت AMD برای سال ۲۰۲۳ - تکفارس 
پیش بینی کاهش درآمد شرکت AMD برای سال ۲۰۲۳ - تکفارس 

پیش بینی کاهش درآمد شرکت AMD برای سال ۲۰۲۳

افشین نوری
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - 08:12
AMD

یکی از تحلیلگران مطرح بازار، با توجه به شرایط فعلی بازار، پیش‌بینی خود درباره میزان درآمد شرکت AMD از راه فروش کارت گرافیکی و پردازنده را کاهش داده‌ است.

گاس ریچارد (Gus Richard) پیش‌بینی کرده است که درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۳ و در بخش پردازنده حدود ۶ درصد و در بخش کارت گرافیکی حدود ۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت. در مجموع، طبق پیش‌بینی ریچارد درآمد AMD در سال ۲۰۲۳ به میزان ۶۷۵ میلیون دلار کاهش خواهد یافت. 

البته همانطور که می‌دانید، پردازنده‌های AMD هم‌اکنون در داخل کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری X/S نیز استفاده می‌شود و ریچارد برای این بخش رشد درآمد ۸ درصدی را پیش‌بینی کرده است که چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دلار خواهد شد. البته این تحلیلگر قبلا رشد درآمد بیشتری را برای بخش پردازنده‌های کنسول AMD پیش‌بینی کرده بود (رشد ۷۴۰ میلیون دلاری).

از طرف دیگر، واحد Xilinx این شرکت که مسئول فروش پردازنده‌های FPGA و CPLD است کاهش درآمد ۶ درصدی را در سال ۲۰۲۳ تجربه خواهد کرد. با این حال، ریچارد پیش‌بینی کرده است که پردازنده‌های سرور EPYC شرکت AMD سال آینده رشد فروش ۵۵ درصدی را تجربه خواهند کرد. 

این تحلیلگر همچنین قیمت هر سهم AMD را بین ۹۵ تا ۹۷ دلار پیش‌بینی کرده است در حالیکه الان قیمت هر سهم این شرکت ۷۳ دلار است و ۳۰ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.‌

هفته گذشته نیز گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه سه شرکت اپل، انویدیا و AMD سفارش تولید پردازنده‌های خود توسط TSMC را به‌خاطر بحران جهانی اقتصاد کاهش داده‌اند.  

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.