میزان فروش خودروهای الکتریکی تسلا برای اولین بار در تاریخ این شرکت کاهش یافت - تکفارس 
میزان فروش خودروهای الکتریکی تسلا برای اولین بار در تاریخ این شرکت کاهش یافت - تکفارس 

میزان فروش خودروهای الکتریکی تسلا برای اولین بار در تاریخ این شرکت کاهش یافت

افشین نوری
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - 07:13
تسلا

تسلا در گزارش جدید خود حجم تولیدات کارخانه‌های خودروی برقی خود را در سه ماهه دوم امسال منتشر کرده است. طبق این گزارش، حجم تولیدات این شرکت نسبت به سه مااه قبل کاهش یافته است. با این حال، در ماه گذشته (ژوئن) یک رکورد ثبت کرده است.

تسلا در سه ماهه دوم امسال (بین آوریل و ‌ژوئن) تعداد ۲۵۸,۵۸۰ خودروی الکترکی تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵.۳ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تعداد ۲۰۶,۴۲۱ خودرو تولید کرده بود. 

در کل، تسلا تعداد ۱۶,۱۶۲ دستگاه خودروی برقی مدل S و X و تعداد ۲۳۸,۵۳۳ دستگاه مدل ۳ و Y فروخته است و این در حالیست که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند تسلا در سه ماهه دوم امسال قادر به فروش ۲۹۵۰۰۰ دستگاه خودروی برقی خواهد بود، اما بعدا این پیش‌بینی به ۲۵۰۰۰۰ دستگاه کاهش یافت. 

البته تسلا در مقایسه با سه ماهه اپل امسال کاهش فروش داشته است بطوریکه در این مدت ۳۱۰,۰۴۸ دستگاه فروخته بود که این آمار در سه ماهه دوم حدود ۱۷.۹ درصد کاهش یافته است که دلایل متعددی باعث این کاهش تولید و فروش شدند. 

به نظر می‌رسد برخی از این عوامل خارج از کنترل تسلا بوده‌اند که مربوط به مشکلات زنجیره تامین و تعطیلی برخی کارخانه‌ها در چین می‌شوند. ظاهرا توقف تولید در کارخانه چین تسلا که در ماه آوریل به‌خاطر شیوع مجدد کرونا اتفاق افتاده بود، تاثیر منفی روی تولیدات این شرکت داشته است. 

حالا باید منتطر ماند و دید گزارش مالی سه ماهه دوم امسال تسلا که در تاریخ ۲۰ جولای منتشر خواهد شد چه عملکردی را در بخش درآمد برای این شرکت نشان خواهد داد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید