استیو جابز مدال آزادی آمریکا را پس از مرگ دریافت می‌کند - تکفارس 
استیو جابز مدال آزادی آمریکا را پس از مرگ دریافت می‌کند - تکفارس 

استیو جابز مدال آزادی آمریکا را پس از مرگ دریافت می‌کند

مهدی ملکی
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 12:47
استیو جابز

استیو جابز به زودی بالاترین افتخار شهروندی ایالات متحده آمریکا یعنی مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت خواهد کرد. این موضوع به تازگی توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام شده است.

به این ترتیب انتظار می‌رود در تاریخ ۱۶ تیر سال جاری (۷ جولای ۲۰۲۲) یعنی کمتر از یک هفته استیو جابز نیز در کنار ۱۵ نفر دیگر، یکی از دریافت کنندگان این مدال نام بگیرد. مدال آزادی در مجموع نیازمند هیچ پیش نیازی نیست و رئیس جمهور ایالات متحده می‌تواند آن را به هر کسی که لایق می‌داند، اعطا کند.

استیو جابز بیش از ده سال پیش اولین نسل از آیفون را به جهان معرفی کرد تا صنعت گوشی‌های هوشمند برای همیشه تغییر کند. گوشی‌های هوشمندی که اکنون وام‌دار آیفون هستند، روش‌های جدیدی برای کار و ارتباط ایجاد کرده‌اند.

 اپل تمام نقاط قوت آیپاد را گرفت و در کنار تعداد دیگری ویژگی قابل ملاحظه قرار داد تا آیفون را شکل دهد. ترکیبی از طراحی، تکنولوژی و احساس. آیفون در زمان خودش تبدیل به موفقیت تجاری بزرگی شد و تا امروز لقب موفق‌ترین محصول این شرکت را حفظ کرده است.

شاید مهم‌ترین ویژگی آیفون، اتصال آسان آن به اینترنت بود. سایر دستگاه‌های فرضاً هوشمند آن زمان به داده موبایل دسترسی داشتند اما اکثراً نمی‌توانستند به تمام وب‌سایت‌ها وارد شوند. حتی دستگاه‌های فشرده‌ای که به مرورگر مجهز بودند، به واسطه استایلوس و یا صفحه کلیدهای اعصاب‌خردکنشان، وضعیت را بدتر هم می‌کردند.

آیفون برخلاف آن دستگاه‌ها، با اتصال به وب حقیقی، یکی از اولین گام‌ها را در تبدیل اینترنت به ابزاری خانگی که ما قادر به حمل آن به همه جا هستیم، برداشت. فارغ از این که اکنون طرفدار آیفون یا اندروید هستید، گوشی هوشمند شما بدون وجود اولین آیفون، احتمالاً اکنون به این شکل نبود.

اپل اکنون به عنوان یکی از شرکت‌های کلیدی آمریکا به شمار می‌رود، به طوری که بانی ایجاد بیش از ۲.۷ میلیون شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری داخلی است. این سرمایه‌گذاری غالباً برای توسعه محصولات آیفون، آیپد، مک، زیرساخت شبکه، انرژی سبز، آثار اپل تی‌وی پلاس و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بایدن در مراسم پیش‌رو مدال آزادی ریاست جمهوری را علاوه بر استیو جابز، به سیمون بایلز (Simone Biles) برنده ۴۳ مدال المپیک، گبی گیفوردز (Gabby Giffords) سناتور پیشین کنگره، جان مک کین (John McCain) سناتور پیشین کنگره، آلن سیمپسون، سناتور پیشین کنگره، مگان رافینو (Megan Raphinoe) برنده مدال طلای المپیک و قهرمان جام جهانی زنان و در نهایت دنزل واشنگتن (Denzel Washington) بازیگر برجسته و کارگردان برنده دو جایزه اسکار، یک تونی و دو گلدن گلوب اهدا خواهد کرد.

اپل در سال ۱۹۷۶ تحت همکاری استیو جابز، استیو وازنیاک و رونالد وین بنیان گذاشته شد. اکنون دیگر مشهور است که اپل چگونه کار خود را در گاراژ پدر و مادر استیو جابز شروع کرد.

هر چند اپل تا سال ۱۹۹۷ به نامی بزرگ در صنعت کامپیوتر تبدیل شده بود اما همه چیز خوب پیش نمی‌رفت. بعد از مجموعه‌ای از محصولات کم‌فروش، این شرکت به ورشکستگی نزدیک شده بود. اما استیو جابز برنامه‌ای افراطی برای برگرداندن اپل پیاده کرد و این شرکت را به مسیر پیشین خود بازگرداند.

اگرچه استیو جابز اپل را به تنهایی به قله‌های موفقیت نرساند اما مسلماً باارزش‌ترین شرکت دنیا، قسمت عظیمی از موفقیت‌های امروزش را مدیون رهبری و راهنمایی‌های اوست؛ احتمالاً این مدال یک قدردانی مناسب برای مردی است که هر روز الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌شود.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید