گوگل تمدید دامنه خود را فراموش کرد؛ بزرگان هم اشتباه می‌کنند - تکفارس 
گوگل تمدید دامنه خود را فراموش کرد؛ بزرگان هم اشتباه می‌کنند - تکفارس 

گوگل تمدید دامنه خود را فراموش کرد؛ بزرگان هم اشتباه می‌کنند

مهدی ملکی
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 12:19
گوگل

اطمینان یافتن از این که دامنه شما تمدید شده یا نه، یکی از اصول اولیه‌ای است که همه صاحبان وب‌سایت باید به آن توجه کنند. با این حال به نظر می‌رسد گوگل نیز مانند افراد و برندهای عادی، به سادگی این موضوع را فراموش کرده است.

وب‌سایت آفریقای جنوبی گوگل (Google.co.za) امروز برای چند ساعت از دسترس خارج بود؛ چرا؟ ظاهراً گوگل فراموش کرده بود تا نام دامنه آن را تمدید کند. اولین بار دو تن از کاربران توییتر این موضوع را اطلاعات دادند. اکنون بررسی‌ها حاکی از آن هستند که دامنه مذکور در در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲ منقضی شده و از آن پس تا تاریخ ۱ جولای در انتظار حذف بوده است.

با این حال در زمان نگارش این مطلب، وب‌سایت آفریقای جنوبی گوگل به حالت عادی بازگشته است. گوگل با ارسال یک بیانیه به منبع این خبر، وجود مشکل را تایید و رفع آن را هم به اطلاع رسانده است.

گوگل

البته این اولین باری نیست که گوگل تمدید دامنه خود را فراموش کرده است. پیش‌تر دامنه اصلی این شرکت یعنی Google.com در سال ۲۰۱۵ منقضی شده بود. حتی در یک بازه زمانی کوتاه، پیش از آن که گوگل نام دامنه را تصاحب کند، یکی از کارمندان سابقش آن را خریداری کرده بود.

در آن بازه زمانی گوگل با شخص مورد نظر تماس گرفت. نتیجه اعطای پاداشی بود که هرگز مقدارش مشخص نشد. به هر حال کارمند مذکور تصمیم گرفت در ازای دریافت دو برابر آن پاداش، همه را به خیریه اهدا کند.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید