چین سیستم عامل اختصاصی خودش را به‌زودی معرفی می کند - تکفارس 
چین سیستم عامل اختصاصی خودش را به‌زودی معرفی می کند - تکفارس 

چین سیستم عامل اختصاصی خودش را به‌زودی معرفی می کند

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 11:23
چین

چین سال‌هاست که به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی خودش است و هنور موفق به این کار نشده است. اما به نظر‌ می‌رسد که شرایط در حال عوض شدن است.

 خبرگزاری South China Morning Post گزارش داده است که چین توسعه سیستم عامل خودش را سرعت بخشیده است و احتمالا به‌زودی شاهد معرفی آن برای رقابت با سیستم ‌عامل‌های آمریکایی ویندوز و مک اواس خواهیم بود. 

ظاهرا یک شرکت چینی به نام Kylinsoft نقش اساسی در توسعه این سیستم عامل دارد و با همکاری چندین سازمان چینی در تلاش برای عرضه هرچه سریع‌تر آن است. این شرکت همچنین با راه‌اندازی یک‌ جامعه اوپن سورس به نام openKylin از برنامه‌نویسان درخواست کرده است تا در این پروژه مشارکت کنند. 

در حال حاضر، ۸۵ درصد کاربران چینی از سیستم عامل ویندوز و ۶ درصد از مک اواس استفاده می‌کنند. نسخه‌های مختلف لینوکس هم زیر ۱ درصد کاربر دارند. Kylinsoft اخیرا نرم‌افزاری به نام‌ Kylin Linux توسعه داده بود که چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت.‌

هنوز مشخص نیست که چین چقدر در توسعه سیستم عامل اخاچتصاصی خودش موفق خواهد بود ولی به نظر می‌رسد که رقابت با سیستمی عاملی مثل ویندوز که سال‌ها مورداستفاده کاربران بوده است کار راحتی نخواهد بود. 

حتی برخی محققان چینی نیز نسبت به موفقیت چین در این زمینه شک و تردید دارند. Liu Dingding یکی از تحلیلگران مطرح چینی به گلوبال تایمز گفته است که‌ به چالش کشیدن ویندوز و‌ مک اواس کار راحتی برای چین نخواهد بود و حتی شرکتی مثل هواوی که با سیستم عامل هارمونی خود قصد رقابت با اندروید و آی‌اوس را داشت نتوانسته به موفقیت چندانی دست یابد.

در هر حال باید منتظر ماند و دید چین چه برنامه‌هایی در سر دارد و آیا درنهایت موفق به ارائه سیستم عامل اختصاصی خودش می‌شود یا خیر.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید