AdDupplex: سهم بازار ویندوز ۱۱ به ۲۳ درصد افزایش یافته است - تکفارس 
AdDupplex: سهم بازار ویندوز ۱۱ به ۲۳ درصد افزایش یافته است - تکفارس 

AdDupplex: سهم بازار ویندوز ۱۱ به ۲۳ درصد افزایش یافته است

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 09:15
ویندوز ۱۱

طبق گزارش AdDupplex، ویندوز ۱۱ بتدریج در حال افزایش سهم خود در بین نسخه‌های مختلف ویندوز است و اکنون سهم آن به ۲۳.۱ درصد رسیده است. 

بد نیست بدانید که سهم ویندوز ۱۱ در ماه اول عرضه آن فقط ۰.۲۱ درصد بود و حالا بعد از ۹ ماه به نظر می‌رسد که این سیستم‌عامل توانسته جای خود را در بین کاربران باز کند. 

تجربه ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد که کاربران برای اعتماد کردن به یک نسخه جدید ویندوز نیاز به زمان بیشتری دارند تا بتوانند قابلیت‌های جدید آن را امتحان کنند و همچنین بازخوردهای سایر کاربران را بشنوند. البته خود مایکروسافت نیز سعی کرد در طول ۹ ماه گذشته تعداد کامپیوترهای سازگار با ویندوز ۱۱ را افزایش دهد و به کاربران بیشتری اجازه نصب آن را بدهد. 

ویندوز ۱۱

با این حال، ویندوز ۱۰ همچنان محبوب‌ترین نسخه ویندوز است و هم‌اکنون توسط ۷۰ درصد از کاربران استفاده می‌شود. البته نسخه‌های ۲۱H1 و ۲۱H2 آن به‌ترتیب ۲۳.۹ و ۳۸.۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند که این آمار نشان می‌دهد هنوز هیچ‌یک از نسخه‌‌های دوره‌ای ویندوز بر ورژن‌های دیگر غالب نیست. 

در حال حاضر، بسیاری از کاربران به‌خاطر پیش‌نیازهای سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ نمی‌توانند آن را روی کامپیوتر خود نصب کنند. به همین خاطر مایکروسافت گفته است که تا سال ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد تا کاربران زمان کافی برای خرید کامپیوتر سازگار با ویندوز ۱۱ را داشته باشند.

از طرفی، ورژن ۲۲H2 ویندوز ۱۱ هنوز عرضه نشده است و قرار است ارتقاهای خوبی در این نسخه ارائه شود و شاید خیلی از کاربران منتظرند که آن نسخه را روی دستگاه خود نصب کند. در هرحال، باید منتظر ماند و دید ویندوز ۱۱ درنهایت چه جایگاهی در بین کاربران پیدا می‌کند.

نظر شما درباره این سیستم عامل چیست؟ آیا آن را روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید