متا امسال تعداد استخدام های خود را به خاطر شرایط بد اقتصادی ۳۰ درصد کاهش می دهد - تکفارس 
متا امسال تعداد استخدام های خود را به خاطر شرایط بد اقتصادی ۳۰ درصد کاهش می دهد - تکفارس 

متا امسال تعداد استخدام های خود را به خاطر شرایط بد اقتصادی ۳۰ درصد کاهش می دهد

افشین نوری
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - 23:28
متا

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا اعلام کرد که این شرکت به خاطر بحران جهانی اقتصاد، امسال مهندسان کمتری را استخدام خواهد کرد و ستخدام‌های خود را ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

طبق برنامه‌ریزی قبلی متا این شرکت قرار بود امسال ۱۰ هزار مهندس استخدام کند اما ظاهرا این عدد به ۷۰۰۰-۶۰۰۰ نفر کاهش یافته است و بنابراین انتظار می‌رود که بهره‌وری کار در کارخانه‌های متا افزایش یابد و احتمالا مهندسانی که بازدهی کافی نداشته باشند اخراج شوند. مدیران این شرکت از قبل درباره احتمال وقوع چنین شرایطی هشدار داده بودند. 

متا قصد دارد که هزینه‌های خود را در نیمه دو‌م ۲۰۲۲ کاهش دهد و از آنجائیکه‌ ارزش بازار این شرکت از ابتدای امسال نصف شده است، این موضوع نشان می‌دهد که شرایط برای این شرکت چقدر وخیم و حاد است.

در چنین شرایطی، متا تصمیم گرفته است که استراتژی خود را برای سال جاری تغییر دهد و تمرکز خود را روی ویدیوهای کوتاه بگذارد و همچنان به فکر توسعه فناوری‌های متاورس باشد. ‌

البته متا موفقیت‌هایی نیز در این مدت داشته است و تعداد کاربران سرویس ریلز اینستاگرام نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و فیس بوک نیز رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است. درآمدهای این شرکت از راه تبلیغات نیز افزایش یافته است و باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط برای این غول فناوری در ادامه به چه صورت پیش می‌رود.

منبع: Gizchina 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید