TSMC در بحران؛ اپل، AMD و انویدیا سفارش های قبلی خود به این شرکت را کنسل کردند - تکفارس 
TSMC در بحران؛ اپل، AMD و انویدیا سفارش های قبلی خود به این شرکت را کنسل کردند - تکفارس 

TSMC در بحران؛ اپل، AMD و انویدیا سفارش های قبلی خود به این شرکت را کنسل کردند

افشین نوری
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - 23:00
TSMC

شرکت TSMC چند ماه پیش پیش‌بینی کرده بود که درآمدهایش در سال ۲۰۲۲ رکورد خواهد زد اما ظاهرا شرایط برخلاف پیش‌بینی این شرکت پیش رفته است و وب‌سایت DigiTimes گزارش داده است که مشتریان بزرگ TSMC مثل اپل، ای ام دی و انویدیا قصد دارند سفارش‌های قبلی خود را کنسل کنند.

طبق این گزارش، شرکت TSMC برای سال ۲۰۲۲ رشد ۲۹-۲۵ درصدی را برای درآمدهای خود پیش‌بینی کرده بود و حالا با توجه به احتمال کنسل شدن برخی سفارش‌های این شرکت احتمال محقق نشدن این پیش‌بینی بسیار بالاست. 

این شرکت تایوانی حتی برای سه ماهه دوم امسال نیز انتظار یک رکورد تازه را دارد و پیش‌بینی کرده است که درآمدهایش حدود ۱۷.۶ تا ۱۸.۲ میلیارد دلار شود که به معنای رشد ۱.۹ درصدی نسبت به سال گذشته خواهد بود. 

در حالیکه بیماری کرونا بتدریج در حالا فروکش کردن است، اما از طرف دیگر نرخ جهانی تورم در حال افزایش است و جنگ اوکراین نیز باعث عدم قطعیت در اقتصاد جهانی شده است. این عوامل باعث کاهش تقاضا برای وسایل الکترونیکی شده است و به همین خاطر شرکت‌های سازنده مجبور خواهند شد تولیدات خود را کاهش دهند. 

به گزارش DigiTimes، اپل به عنوان شرکتی که قصد دارد پاییز امسال سری آیفون ۱۴ را معرفی کند. حدود ۱۰ درصد از سفارش‌های قبلی خود را برای تولید تراشه‌های این سری کاهش داده است. 

شرکت ای ام دی نیز ظاهرا به خاطر کاهش تقاضا در بازار کامپیوتر مجبور شده است سفارش تولید پردارنده‌های ۶ و ۷ نانومتری خود را توسط شرکت TSMC‌ کاهش دهد.

انویدیا نیز با شرایط مشابهی روبه‌رو‌ است و سفارش تولید کارت‌های گرافیکی سری RTX 3000 را کاهش داده است که دلیل آن کاهش تقاضا برای کارت‌های گرافیکی در پی سقوط بازار رمزارزهاست. این شرکت ظاهرا قصد کاهش سفارش تولید کارت‌های گرافیکی سری RTX 4000 را نیز دارد و هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست.

بنابراین به توجه شرایط فعلی به نظر می‌رسد که شرکت TSMC موفق به محقق کردن پیش‌بینی درآمد خود برای سال ۲۰۳۲ نخ‌اهد شد و باید منتطر بمانیم و ببینیم اوضاع به چه صورتی پیش می‌رود. 

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید