قیمت کارت های گرافیک دست دوم تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است - تکفارس 
قیمت کارت های گرافیک دست دوم تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است - تکفارس 

قیمت کارت های گرافیک دست دوم تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است

مهدی حلوائی
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - 19:16
کارت گرافیک

با سقوط بازار رمزارزها در طی چند هفته‌ی گذشته، قیمت کارت‌های گرافیک نیز کاهش پیدا کرده و انتظار می‌رود که با تغییر الگوریتم اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام در آینده‌ای نزدیک، روند کاهشی قیمت این محصولات کماکان ادامه داشته باشد.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، استخراج‌کنندگان رمزارز در سال گذشته با افزایش ارزش بیت کوین حدود ۳۵ درصد از کارت‌های گرافیک موجود در بازار را خریداری کرده بودند و حالا با افت شدید ارزش بیت کوین، این افراد شروع به فروش کارت‌های خود کرده‌اند و کاربران می‌توانند این محصولات را با هزینه‌ای کمتر از قیمت چند ماه پیش در خرده‌فروشی‌هایی مانند eBay خریداری کنند.

قیمت کارت گرافیک

گزارش بلومبرگ همچنین موجودی و قیمت فعلی برخی از کارت‌های گرافیک را نیز نشان داده است. برای مثال، کارت انویدیا RTX 3090 Ti، که در ماه آپریل گذشته با قیمت حدودی ۲۰۰۰ دلار به‌فروش می‌رسید، حالا با قیمت ۱۶۵۰ دلار در دسترس قرار دارد. همچنین قیمت نسخه‌ی ۱۰ گیگابایتی کارت RTX 3080 نیز از ۱۰۰۰ دلار به ۷۷۰ دلار کاهش پیدا کرده است.

کاهش قیمت کارت‌های گرافیک تنها مختص کارت‌های دست دوم نبوده و قیمت کارت‌های جدید نیز با افت قابل توجهی روبه‌رو بوده است. همین موضوع باعث شده تا قیمت مادربردها نیز کاهش پیدا کند چرا که کاربران دیگر نیازی به خرید باندل‌های کارت گرافیک و مادربرد ندارند. علاوه بر این، گفته می‌شود که انویدیا نیز تولید نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی کارت RTX 3080 را متوقف کرده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید