اپل نرم افزار CarPlay را مجهز به قابلیت پرداخت پول پمپ بنزین می کند - تکفارس 
اپل نرم افزار CarPlay را مجهز به قابلیت پرداخت پول پمپ بنزین می کند - تکفارس 

اپل نرم افزار CarPlay را مجهز به قابلیت پرداخت پول پمپ بنزین می کند

افشین نوری
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - 18:39
CarPlay

رویترز گزارش داده است که اپل ظاهرا روی قابلیت جدیدی برای نرم‌افزار CarPlay کار می‌کند که به رانندگان اجازه پرداخت پول بنزین از طریق نمایشگر خودرو را خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، این قابلیت قرار است در پاییز امسال عرضه شود و به این ترتیب انتظار می‌رود که با عرضه نسخه پایدار iOS 16 در ماه سپتامبر امسال شاهد استفاده از قابلیت جدید CarPlay در خودروهای سازگار باشیم‌.

این قابلیت به رانندگان اجازه خواهد داد تا مسیر یک پمپ بنزین را پیدا کنند و پس از پر کردن باک خودروی خود، عملیات پرداخت را از طریق نمایشگر خودرو انجام دهند.

البته رانندگان خودرو برای استفاده از این قابلیت باید یک گوشی آیفون داشته باشند و‌ اپلیکیشن مرتبط با آن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنند و اطلاعات کارت پرداخت خود را وارد کند.

شرکت Sinclair که بیش از ۱۶۰۰ ایستگاه پمپ بنزین در نقاط مختلف آمریکا دارد قرار است از این قابلیت پشتیبانی کند و برای همین منظور در حال به‌روزرسانی اپلیکیشن Dinopay برای مشتریان خودش است.

رویترز د گزترش خود گفته است که اپل هم‌اکنون در CarPlay از اپلیکیشن‌های پارک، شارژ خودروهای برقی و سفارش غذا پشتیبانی می‌کند و حالا قرار است قابلیت پرداخت پول پمپ بنزین نیز به آن اضافه شود.

اپل نرم‌افزار  را در سال ۲۰۱۴ عرضه کرد و به رانندگان امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های آیفون را می‌دهد. کاربران اندروید نیز می‌توانند از نرم‌ا‌فزار مشابهی به نام‌ Android Auto استفاده کنند.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.