روسیه ۴ شرکت غربی را به خاطر انتقال ندادن سرورهایشان به داخل این کشور جریمه کرد - تکفارس 
روسیه ۴ شرکت غربی را به خاطر انتقال ندادن سرورهایشان به داخل این کشور جریمه کرد - تکفارس 

روسیه ۴ شرکت غربی را به خاطر انتقال ندادن سرورهایشان به داخل این کشور جریمه کرد

افشین نوری
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - 07:59
روسیه

روسیه چهار شرکت Airbnb، پینترست، UPS و Twitch را جریمه کرده است. این شرکت‌ها ظاهرا درخواست روسیه یرای ذخیره نکردن داده‌های کاربران روسی روی سرورهای خارج از این کشور مخالفت کرده‌اند‌. روسیه چند ماه پیش شرکت لینکدین هم را به خاطر همین موضوع مسدود کرده بود. 

طبق رای دادگاه مسکو این چهار شرکت غربی باید به‌خاطر رد کردن درخواست دولت روسیه برای ذخیره اطلاعات کاربران روسی در داخل مرزهای این کشور باید جریمه بپردازند.

این شرکت‌‌ها بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار جریمه شده‌اند و به نظر می‌رسد این جریمه‌ها در برابر درآمد میلیارد دلاری این شرکت‌ها رقمی نباشد.  

روسیه اخیرا قانونی را در سال  به تصویب رسانده که طبق آن شرکت‌های خارجی باید سرورهای خود را به داخل خاک‌ این کشور انتقال دهند. این برای اولین بار نیست که شرکت‌های غربی در روسیه جریمه‌ می‌شوند. 

سال گذشته واتساپ حدود ۵۰۰ هزار دلار و فیس بوک حدود ۳۰۰ هزار دلار جریمه شدند و لینکدین هم به‌کلی در این کشور مسدود شد. سازمان ارتباطات روسیه نیز اعلام‌ کرده است که به‌دنبال شکایت از اپل به‌خاطر تبعیت نکردن از قوانین این  کشور است.

با توجه به جنگ اوکراین به نظر می‌رسد که شرکت‌های غربی تمایلی به پیروی از درخواست‌های روسیه و انتقال سرورهای خود به داخل این کشور ندارند. به‌تازگی، شرکت‌های مایکروسافت و آی بی ام اکثر نیروهای خود را در داخل روسیه تعدیل کرده‌اند و‌ از طرفی کاربران روسی قادر به دانلود کردن سیستم‌عامل ویندوز از وب‌سایت مایکروسافت نیستند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید