اینفینیکس از شارژر ۱۸۰ واتی Thunder Charge رونمایی کرد - تکفارس 
اینفینیکس از شارژر ۱۸۰ واتی Thunder Charge رونمایی کرد - تکفارس 

اینفینیکس از شارژر ۱۸۰ واتی Thunder Charge رونمایی کرد

افشین نوری
۹ تیر ۱۴۰۱ - 22:35
اینفینیکس

اینفینیکس سیستم شارژ سریع ۱۸۰ واتی Thunder Charge خود را معرفی کرد.‌ این شرکت سال گذشته فناوری شارژ سریع ۱۶۰ واتی Fast Charge را عرضه کرده بود و حالا قرار است فناوری شارژ جدید خود را اواخر امسال روانه بازار کند.

شارژر ۱۸۰ واتی اینفینیکس می‌تواند یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض ۴ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کند. این شارژ دارای دو حالت ماکزیمم و نرمال خواهد بود. در حالت اول، باتری با حداکثر سرعت شارژ خواهد شد اما در حالت دوم این کار با سرعت بالا اما با حفظ دمای پایین انجام خواهد شد.

شارژر جدید اینفینیکس مجهز به دو باتری ۸C است که به‌طور سری به هم وصل شده‌اند و هر کدام از آن‌ها با سرعت ۹۰ وات شارژ خواهد کرد. اینفینیکس برای این شارژر از استانداردهای محافظتی زیادی استفاده کرده است تا حرارت آن را پایین نگه دارد.

اینفینیکس در ساخت این شارژر با شرکت‌های مختلفی همکاری کرده تا از یک طراحی چندالکترودی در داخل آن استفاده کند و مقاومت داخلی آن را ۵۰ درصد کاهش دهد.

نکته جالب اینکه شارژر ۱۸۰ واتی Thunder Charge  دارای ۱۱۱ مکانیسم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امنیتی است که همه آن‌ها موارد مختلفی مثل درجه حرارت و ولتاژ بالا را چک ‌خواهند کرد تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، پروسه شارژ کردن را متوقف کنند.

اینفینیکس همچنین از ۲۰ سنسور حرارتی برای کنترل پارامترهای مختلف در شارژر جدید خود استفاده کرده است تا درجه حرارت آن را همیشه پایین‌تر از ۴۳ درجه سانتی‌گراد نگه دارند.

شارژر Thunder Charge همچنین از یک تراشه رمزنگاری خاصی استفاده کرده است که اصل بودن کابل را تائید خواهد کرد. این شارژر تائیدیه TÜV Rheinland Safe Fast-Charge System را دریافت کرده و اولین گوشی مجهز به این شارژر قرار است در نیمه دوم امسال عرضه شود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید