اپل به توسعه دهندگان کره جنوبی اجازه استفاده از سیستم پرداخت جایگزین در اپ استور را داد - تکفارس 
اپل به توسعه دهندگان کره جنوبی اجازه استفاده از سیستم پرداخت جایگزین در اپ استور را داد - تکفارس 

اپل به توسعه دهندگان کره جنوبی اجازه استفاده از سیستم پرداخت جایگزین در اپ استور را داد

افشین نوری
۹ تیر ۱۴۰۱ - 18:22
اپل اپ استور

در سال‌های اخیر انتقادات زیادی نسبت‌ به سیاست‌های اپل در اپ استور وجود داشته است و خیلی‌ها دریافت کارمزد ۳۰ درصدی از توسعه‌دهندگان را منصفانه ‌نمی‌دانند. 

حالا وب‌سایت ۹to5Mac گزارش داده است که اپل در کره جنوبی به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه داده است از سیستم‌های پرداخت دیگری به غیر از سیستم پرداخت اپ استور استفاده کنند. 

قانون‌گذاران کره جنوبی سال گذشته یک قانون ضدانحصارگرایی به تصویب رساندند که به موجب آن اپل و گوگل باید به توسعه‌دهندگان اجازه استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین را بدهند. اپل ابتدا با این کار مخالف بود، اما حالا از امروز توسعه‌دهندگان کره‌ای می‌توانند در داخل اپلیکیشن‌های خود از روش‌های پرداخت دیگری استفاده کنند. البته اپل کماکان از آن‌ها کارمزد دریافت خواهد کرد اما مقدار آن به جای ۳۰ درصد ۲۶ درصد خواهد بود. 

طبق قانون کره جنوبی، حتی توسعه‌دهندگان سایر کشورها نیز می‌توانند با ایجاد نسخه‌ی جدیدی از اپلیکیشن‌های خود که منحصر به کره جنوبی باشد از مزیت‌های این قانون بهره‌مند بشوند‌. البته این سیستم‌های پرداخت باید به تایید اپل و کره جنوبی برسد. 

همانطور که احتمالا می‌دانید در سال ۲۰۲۰ استودیوی بازی‌سازی اپیک گیمز به‌خاطر اضافه کردن مخفیانه سیستم پرداخت خودش به بازی فورتنایت، اکانت اپ استور خود را از دست داد و به همین‌خاطر از اپل به دادگاه شکایت کرد. نتیجه این دادگاه هرچند به نفع اپل تمام شد اما دادگاه اپل را ملزم کرد به توسعه‌دهندگان اجازه استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین را بدهد.  

در هر حال، به نظر می‌رسد اپل همچنان نمی‌خواهد تغییرات زیادی در سیاست‌های اپ استور خود ایجاد کند و صرفا در کشورهایی که قوانین آن کشورها الزام‌آور است دست به تغییرات جزئی در همان کشور می‌زند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که سایر کشورها برای مقابله با سیاست‌های انحصارطلبانه اپل چه اقداماتی انجام می‌دهند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید