تسلا ۲۰۰ نفر از کارکنان بخش اتوپایلت را اخراج کرد - تکفارس 
تسلا ۲۰۰ نفر از کارکنان بخش اتوپایلت را اخراج کرد - تکفارس 

تسلا ۲۰۰ نفر از کارکنان بخش اتوپایلت را اخراج کرد

مهدی حلوائی
۸ تیر ۱۴۰۱ - 14:59
تسلا

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، کمپانی تسلا ۲۰۰ نفر از کارکنان بخش اتوپایلت (Autopilot) را از کار برکنار و یکی از دفاتر خود در کالیفرنیا را تعطیل کرده است. بیشتر این افراد در زمینه‌ی ارزشیابی اطلاعات کسب‌شده از مشتریان در خصوص سیستم اتوپایلت خودروهای تسلا فعالیت می‌کردند.

اخراج کارکنان بخش اتوپایلت تنها بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، برای کاهش هزینه‌های این شرکت پیش از رکود احتمالی است. ماسک در ابتدای ماه ژوئن در ایمیلی به کارکنان تسلا اعلام کرد که نسبت به وضعیت اقتصادی شرکت نگران بوده و از این رو باید بخشی از نیروهای این شرکت را تعطیل کند.

مدیرعامل تسلا مدتی پیش نیز در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرده بود که قصد دارد تا حقوق کارمندان قراردادی تسلا را تا ۱۰ درصد کاهش دهد. این خبر در حالی منتشر شده بود که ماسک مدتی قبل‌تر از کارکنان تسلا خواسته بود تا به‌صورت حضوری در دفاتر و کارخانه‌های این شرکت حضور داشته باشند و در غیر این صورت از کار برکنار خواهند شد. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که این شرکت نتوانسته تا برنامه انتقال کارکنان به دفاتر خود را به‌طور مناسبی اجرا کند چرا که بسیاری از این افراد نسبت به نبود فضای پارک کافی در کارخانه‌ی فرمونت ابراز نارضایتی کرده‌اند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید