آرم از تراشه گرافیکی جدید خود برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد - تکفارس 
آرم از تراشه گرافیکی جدید خود برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد - تکفارس 

آرم از تراشه گرافیکی جدید خود برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۸ تیر ۱۴۰۱ - 10:41
آرم Immortalis

آرم امروز از تراشه‌ی گرافیکی جدید خود برای گوشی‌های هوشمند با نام Immortalis رونمایی کرد. این تراشه از ۱۰ هسته تشکیل شده و قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) مبتنی بر سخت‌افزار، نرخ سایه‌زنی متغیر (VRS) و همچنین یک موتور پردازشی جدید را به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند.

فناوری رهگیری پرتو به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز داشته و همین موضوع باعث شده بود تا گوشی‌های هوشمند نتوانند از آن پشتیبانی کنند اما حالا نسل جدید گوشی‌ها به‌لطف سخت‌افزار پیشرفته‌ی خود می‌توانند از این فناوری بهره ببرند. تراشه‌ی Mali-G710، که سال گذشته معرفی شده بود، از فناوری یادشده با استفاده از نرم‌افزار پشتیبانی می‌کرد اما جانشین این تراشه برای استفاده از این فناوری همانند کارت‌های گرافیک انویدیا و ای ام دی و همچنین کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس به سخت‌افزار متکی است.

آرم Immortalis

آرم تنها شرکتی نیست که فناوری رهگیری پرتو را به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند چرا که شرکت Imagination Technologies نیز تراشه‌ی IMG-CXT را در ماه نوامبر گذشته برای گوشی‌ها معرفی کرده بود. گفته می‌شود که توان IMG-CXT حدود یک‌چهارم کارت گرافیک RTX 2060 خواهد بود. در حال حاضر مشخصات تراشه‌‌ی Immortalis در دسترس نیست اما قرار است که اولین تراشه‌ از این خانواده با نام G715 در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار بگیرد.

آرم امروز همچنین دو تراشه‌ی جدید از خانواده‌ی Mali با نام‌های Mali-G715 (با ۷ تا ۹ هسته) و Mali-G615 (با ۶ هسته) را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. هرچند که این تراشه‌ها از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی نمی‌کنند اما قابلیت نرخ سایه‌زنی متغیر و موتور پردازشی جدید آرم را در دسترس قرار خواهند داد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید