مشخصات کارت گرافیکی GTX 1630 انویدیا فاش شد - تکفارس 
مشخصات کارت گرافیکی GTX 1630 انویدیا فاش شد - تکفارس 

مشخصات کارت گرافیکی GTX 1630 انویدیا فاش شد

افشین نوری
۷ تیر ۱۴۰۱ - 12:01
انویدیا

در حالیکه قیمت کارت‌های گرافیکی در حال کاهش است، انویدیا ظاهرا قصد دارد یک کارت گرافیکی ارزان‌تر به نام GTX 1630 معرفی کند. 

این کارت گرافیکی مبتنی بر معماری قدیمی Turing خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ ارائه شد. لازم به یادآوری است که تفاوت کارت‌های گرافیکی سری GTX 16 و RTX 20 انویدیا در عدم پشتیبانی اولی از فناوری ردیابی اشعه است. 

انویدیا

براساس اطلاعاتی که امروز فاش شده است، GTX 1630 در مقایسه با مدل ۱۶۵۰ دارای هسته‌های CUDA کمتر خواهد بود اما احتمالا سرعت کلاک بالاتری نسبت به آن خواهد داشت تا این موضوع را جبران کند. با این حال، این کارت گرافیکی در بخش حافظه رم فقط محدود به ۶۴ بیت باس برای ۴ گیگابایت رم GDDR6 خواهد بود.

انویدیا

به این ترتیب، پهنای باند رم آن نسبت به مدل ۱۶۵۰ (با ۱۲۸ بیت باس) نصف خواهد شد. البته از آنجائیکه کارت‌های Turing با استفاده از فناوری ۱۲ نانومتری TSMC ساخته می شوند بنابراین عملکرد این دو کارت گرافیکی احتمالا تفاوت چندانی باهم نخواهد داشت 

از طرفی طبق تصاویر منتشرشده از GTX 1630 به نظر می‌رسد این کارت گرافیکی از نظر ظاهری هم شبیه به مدل ۱۶۵۰ خواهد بود و شامل دو فن خنک‌کننده، یک پورت HDMI و ‌خروجی‌های DisplayPort و DVI خواهد بود. این کارات گرافیکی همچنین دارای توان حرارتی ۷۵ وات خواهد بود.

شرکت انویدیا هنوز صحبتی درباره قیمت و زمان عرضه این کارت گرافیکی نکرده لست.

منبع: GSMarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید