دادگاه عالی آمریکا شکایت اپل از کوالکام در رابطه با دو پتنت را رد کرد - تکفارس 
دادگاه عالی آمریکا شکایت اپل از کوالکام در رابطه با دو پتنت را رد کرد - تکفارس 

دادگاه عالی آمریکا شکایت اپل از کوالکام در رابطه با دو پتنت را رد کرد

افشین نوری
۷ تیر ۱۴۰۱ - 11:29
اپل کوالکام

دادگاه عالی آمریکا امروز اعلام کرد که شکایت اپل علیه کوالکام را قبول نکرده است و کوالکام در رابط با اتهام سوءاستفاده از پتنت‌های اپل تحت پیگرد حقوقی قرار نخواهد گرفت. 

قاضی دادگاه عالی آمریکا گقته است که از آنجائیکه دو شرکت اپل و کوالکام به یک توافق مشترک رسیده‌اند امکان پیگری شکایت اپل علیه کوالکام‌ وجود ندارد. کوالکام در سال ۲۰۱۷ از اپل در رابطه با استفاده غیرقانونی کوپرتینویی‌ها از فناوری‌های این شرکت شکایت کرده بود و سرانجام این شرکت در سال ۲۰۱۹ به توافق رسیدند و یک قرارداد میلیارد دلاری امضا کردند‌ که طبق آن اپل اجازه داشت از تراشه‌های کوالکام در داخل آیفون‌های خود استفاده کند‌.

طبق این قرارداد اپل همچنین می‌توانست از لایسنس برخی پتنت‌های کوالکام استفاده کند. اما ظاهرا اپل از دو پتنت این شرکت به‌طور غیرقانونی استفاده کرده بود و با شکایت کوالکام روبه‌رو‌ شد و دادگاه بدوی رای به نفع کوالکام داد. اما اپل شکایت را به دادگاه عالی ارجاع داد که امروز این دادگاه درخواست اپل را مبنی بر متهم شناختن کوالکام بی‌مورد دانسته است. 

به گفته دادگاه عالی آمریکا اپل هیچ مدرکی علیه کوالکام ندارد و باید طبق قراردادی که با این شرکت امضا کرده است عمل کند. اپل هنوز واکنشی به رای دادگاه عالی نشان نداده است و باید منتظر بمانیم و بببنیم نتیجه این دعوای حقوقی به کجا می‌رسد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید