کوالکام از ماژول جدید Wi-Fi 7 RF Front-End رونمایی کرد - تکفارس 
کوالکام از ماژول جدید Wi-Fi 7 RF Front-End رونمایی کرد - تکفارس 

کوالکام از ماژول جدید Wi-Fi 7 RF Front-End رونمایی کرد

افشین نوری
۷ تیر ۱۴۰۱ - 11:23
کوالکام

کوالکام از یک ماژول جدید RF Front-End رونمایی کرد. این ماژول از استانداردهای وای‌فای ۶E، بلوتوث و وای‌فای نسل بعدی ۷ پشتیبانی می‌کند و از آن می‌توان در مصارف گوناگون مثل گجت‌های پوشیدنی، کامپیوترها، خودروها و اینترنت اشیا استفاده کرد. 

ماژول جدید Wi-Fi 7 RF Front-End با یکپارچه‌سازی اجزای اصلی چیپ پایه وای‌فای و آنتن قادر به تقویت سیگنال‌های ارسالی برای پشتیبانی از انتقال بی‌سیم داده‌ها خواهد بود. با استفاده از این ماژول، سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی خواهند توانست با هزینه کمتری از فناوری وای‌فای روی دستگاه‌های خود استفاده کنند. 

ماژول جدید کوالکام همچنین از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با فیلترهای ultraBAW جهت پشتیبانی از ۵G/Wi-Fi کار کند. شرکت‌های سازنده می‌توانند این ماژول را در کنار اجزای دیگری مانند سیستم FastConnect 7800 Wi-Fi 7/Bluetooth نیز استفاده کنند و مشکلی از این بابت نخواهند داشت.  ‌

به‌گفته کوالکام دستگاه‌های مجهز به این ماژول در نیمه دوم امسال عرضه خواهند شد. این شرکت اوایل امسال نیز ماژول FastConnect 7800 را به‌عنوان اولین و سریع‌ترین ماژول Wi-Fi 7 معرفی کرد که قادر به انتقال داده با سرعت ۵.۸ گیگابیت بر ثانیه است و تاخیر کمتر از ۲ میلی‌ثانیه داشت. 

این شرکت همچنین چند ماه پیش سری Networking Pro x20  را به‌عنوان بزرگترین شبکه حرفه‌ای Wi-Fi 7 معرفی کرد که با سرعت انتقال ۱۱.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌تواند به بیش از ۵۰۰ نفر در یک کانال واحد سرویس دهد. 

به نظر می‌رسد کوالکام تبدیل به پیشگام صنعت Wi-Fi 7 شده لست و احتمالا در ماه های آینده چیزی بیشتری از این شرکت در رابطه با فناوری مذکور خواهیم شنید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید