با این تجهیزات و لوازم جانبی گیمینگ موبایل آشنا شوید - تکفارس 
با این تجهیزات و لوازم جانبی گیمینگ موبایل آشنا شوید - تکفارس 

با این تجهیزات و لوازم جانبی گیمینگ موبایل آشنا شوید

کسری نراقی
۶ تیر ۱۴۰۱ - 01:48
با این تجهیزات و لوازم جانبی گیمینگ موبایل آشنا شوید - تکفارس 

تلفن همراه به عنوان یک وسیله ارتباطی به جزئی جدانشدنی از زندگی‌مان تبدیل شده‌است .تفریح، بازی و سرگرمی تنها یکی از صدها کاربرد گوشی است. بازی هایی که با گوشی انجام می‌گیرند متنوع بوده و ساز و کار متفاوتی هم دارند. اما چیزی که میان همه آن‌ها مشترک است، پیشرفت و بالا رفتن کیفیت گرافیک و همچنین بهتر شدن تجربه کاربری آن‌هاست. این‌که گیم و بازی به شغلی پرطرفدار و پردرآمد تبدیل شده به کنار، هر گیمر حرفه‌ای برای لذت بیش‌تر و افزایش کارایی موبایلش نیاز به یک‌ سری تجهیزات و لوازم جانبی مخصوص دارد که از آن‌ها تحت عنوان لوازم جانبی گیمینگ یاد می‌شود.

تجهیزات گیمینگ می‌تواند مشکلات رایج گیمرها مانند پر شدن حافظه گوشی، اتمام سریع شارژر باتری، صدای پایین هنگام بازی، کنترل ناکافی بر حرکات و … را حل کند. در این مقاله چند تا از بهترین تجهیزات گیمینگ را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند تجربه شما از بازی های گوشی را بهتر کنند.

دسته بازی

با این تجهیزات و لوازم جانبی گیمینگ موبایل آشنا شوید - تکفارس 

صفحه گوشی کوچک بوده و فاکتور های کنترلی بازی‌ها مخصوصا بازی های شوتر مثل پابجی زیاد است. پس بهترین راه لذت بردن از بازی های موبایلی استفاده از دسته بازی موبایل یا گیم پد موبایل است. گیم پدها که مخصوص موبایل طراحی شده‌اند، به راحتی روی آن جای می‌گیرند. هنگام خرید گیم پد موبایل باید در نظر داشته‌باشید که برای چه نوع بازی می‌خواهید دسته موبایل را تهیه ‌کنید. چون دکمه های کنترلی باید در جای مناسبی نسبت به نوع بازی قرار داشته باشند. همچنین باید دسته خریداری شده با گوشی‌تان سازگار باشد و تنظیمات پیچیده‌ای نداشته باشد. به‌علاوه برخی از گیم پدها تنها با یکی از سیستم عامل های اندروید و IOS سازگارند، قبل از خرید دسته بازی آن‌ را روی گوشی‌تان تست کنید تا از کارایی آن اطمینان حاصل کنید. علاوه ‌بر این مسائل باید به جنس دسته بازی هم توجه کنید. کیفیت گیم پد روی تجربه و کیفیت بازی موثر است، گیم پد باید بدنه‌ای مقاوم و باکیفیت و درصورت امکان گیره نگه‌دارنده داشته باشد. از گیم پد های معروف و باکیفیت می‌توان به Razer Kishi، Stealseries Stratus Duo، GameSir X2، Backbone One وPowerA MOGA XP5-X Plus اشاره کرد.

کاور انگشتی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هنگام کار با گوشی دستتان بیش از حد عرق می‌کند. عرق می‌تواند لمس‌پذیری صفحه نمایش گوشی شما را کاهش دهد، سرعت واکنش نشان دادن شما را پایین بیاورد و یا حتی در درازمدت به صفحه نمایش گوشی شما آسیب برساند. در بازی هایی مثل پابجی و کال‌ آف‌ دیوتی و بخصوص در بازی های ماشینی، سرعت واکنش نشان دادن کلید پیروزی شما است و باید تمامی مشکلاتی را که باعث کاهش سرعت واکنش نشان دادن شما می‌شوند را رفع کنید. شرکت های سازنده لوازم گیمینگ برای مشکل تعریق انگشت‌ها نیز راه حلی اندیشیده‌اند. شما می‌توانید با خرید کاور های انگشتی این مشکل را به راحتی آب خوردن حل کنید. البته رفع مشکل تعریق تنها مزیت کاور های انگشتی نیست. در بازی هایی که به سرعت زیادی نیاز دارند احتمالاً شما هم تـجربه‌ی این را داشته‌اید که بـخاطر لیز خوردن انگشت هایتان از بـازی حذف شده‌اید. کاور های انـگشتی چسبندگی

مناسبی ایجاد می‌کنند و بدین ترتیب از لیز خوردن انگشتانتان نیز جلوگیری می‌کنند.

خنک کننده گوشی موبایل

بهترین گوشی دنیا را هم داشته باشید، پس از یکی دو ساعت گیم مداوم، به احتمال زیاد گوشی شما داغ خواهد کرد. گرم شدن بیش از حد گوشی می‌تواند عملکرد گوشی را کند کند و در دراز مدت به قطعات گوشی بخصوص باتری آسیب برساند. علاوه بر این کار با یک جسم بسیار گرم برای مدتی طولانی قطعا خوشایند نخواهد بود. همانند لپ‌تاب‌ها، شرکت های سازنده لوازم گیمینگ برای گوشی‌ها نیز نوعی فن خارجی بخصوص اختراع کرده‌اند تا مشکلات نامبرده را به حداقل برسانند. اکثر این خنک‌ کننده‌ها حالت دسته‌ای دارند و از این نظر نیز کار با گوشی را راحت خواهند کرد. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید قطعا به یکی از این خنک کننده‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

هدفون و هدست گیمینگ

با این تجهیزات و لوازم جانبی گیمینگ موبایل آشنا شوید - تکفارس 

بخش زیادی از هیجان بازی قطعاً به صدای بازی بستگی دارد. به علاوه در بازی هایی مانند پابجی و کال آف دیوتی ممکن است شما نیاز داشته باشید به طور مداوم با تیمتان در ارتباط باشید. یک هدفون یا هدست باکیفیت می‌تواند لذت شما را از بازی چند برابر کند. هدفون‌ها و هدست های گیمینگ صدا های موجود در بازی را به خوبی تفکیک می‌کنند و با کیفیت بالایی که دارند شما را کاملاً در شرایط بازی  قرار می‌دهند. علاوه بر این، در صورتی که نیاز باشد صحبت کنید صدای شما را با وضوحی بسیار بالا به هم تیمی هایتان خواهند رساند. هدست هایRazer Blackshark V2، SteelSeries Arctis ۷P/7X و Logitech G Pro X از بهترین هدست های گیمینگ موجود در بازار هستند.

کارت حافظه میکرو اس دی

امروزه بازی های حرفه‌ای گوشی علاوه بر اینکه خود حجم بسیار بالایی دارند به صورت مداوم نیز نیاز به آپدیت شدن دارند و حجم بسیار زیادی از حافظه‌ی داخلی گوشی شما را اشغال خواهند کرد. گیم تنها یکی از جنبه های کار با گوشی است و ما برای بسیاری دیگر از موارد نظیر شبکه های اجتماعی، گرفتن عکس و ویدیو و همچنین ذخیره‌ اطلاعاتمان به حافظه بسیار زیادی نیاز داریم. بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همزمان در چند بازی فعالیت دارید قطعاً به یک کارت حافظه نیاز پیدا خواهید کرد.

مبدل USB-C به HDMI

نگاه کردن به صفحه نمایش کوچک گوشی‌ها برای ساعت های طولانی علاوه بر اینکه برای چشم‌ها ضرر زیادی دارد قطعاً در مقایسه با مانیتورها و تلویزیون های چندین اینچی نیز چندان خوشایند نیست. همچنین انتقال تصویر به صفحه نمایش بزرگتری مانند تلویزیون های خانگی می‌تواند تجربه بازی با گوشی را به تجربه بازی با کنسول‌ نزدیک کند و قطعاً لذت بسیار بیشتری خواهد داشت. با خرید یک کابل مبدل و وصل کردن گوشی به تلویزیون خانگی یا یک مانیتور به راحتی می‌توانید تصویر را انتقال داده و تجربه بسیار متفاوت‌تری داشته باشید. بدین ترتیب دید بازتر شما قطعاً در برابر رقیبانتان یک پوینت مثبت محسوب خواهد شد و می‌تواند شما را به پیروزی برساند.

این مطلب توسط مرجع تخصصی لوازم جانبی استایل آپ تهیه شده بود. امیدوارم لذت برده باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.