سهم اپل از بازار گوشی های بالارده در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بیش از سایر شرکت ها بوده است - تکفارس 
سهم اپل از بازار گوشی های بالارده در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بیش از سایر شرکت ها بوده است - تکفارس 

سهم اپل از بازار گوشی های بالارده در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بیش از سایر شرکت ها بوده است

مهدی حلوائی
۶ تیر ۱۴۰۱ - 01:08
اپل

اپل بار دیگر در بازار گوشی‌های بالارده موفق شد تا شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و هوآوی را شکست دهد. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، سهم غول فناوری آمریکایی از بازار گوشی‌های رده‌بالا از ۵۷ درصد در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ میلادی به ۶۲ درصد در بازه‌ی زمانی مشابه در سال جاری رسیده است.

سهم شرکت سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی از بازار گوشی‌های بالارده به ۱۶ درصد رسید و گلکسی S22 اولترا نیز به عنوان پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در بازه‌ی زمانی یادشده شناخته شد. شرکت‌های اوپو، ویوو و شیائومی نیز پس از سامسونگ در رتبه‌های بعدی لیست منتشرشده توسط کانترپوینت ریسرچ قرار گرفتند اما هوآوی از رتبه‌ی سوم در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ به رتبه‌‌ی ششم سقوط کرد.

سهم فروش گوشی های هوشمند

فروش کلی گوشی‌های بالارده در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته با کاهشی ۸ درصدی روبه‌رو بوده و میانگین قیمت این گوشی‌ها نیز ۰.۵ افزایش داشته است. همچنین فروش گوشی‌های لوکس (۱۰۰۰ دلار به بالا) نیز نسبت به سال گذشته با افزایشی ۱۶۴ درصدی مواجه شده و بیشترین میزان فروش این گوشی‌ها در کشورهای آمریکای شمالی، اروپای غربی و چین بوده است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید