گزارش: کاهش قیمت بیتکوین منجر به کاهش مصرف انرژی توسط آن شده است - تکفارس 
گزارش: کاهش قیمت بیتکوین منجر به کاهش مصرف انرژی توسط آن شده است - تکفارس 

گزارش: کاهش قیمت بیتکوین منجر به کاهش مصرف انرژی توسط آن شده است

افشین نوری
۵ تیر ۱۴۰۱ - 20:08
بیت کوین

به نظر می‌رسد کاهش قیمت بیتکوین در هفته‌های اخیر باعث کاهش انرژی مصرف شده توسط این رمزارز شده است. 

فعالان محیط زیست در سال‌های گذشته همواره نسبت به مصرف بالای انرژی جهانی توسط استخراج‌کنندگان بیتکوین و آسیب‌های جدی این کار برای محیط زیست هشدار داده بودند و حالا کاهش میزان مصرف انرژی این ارز دیجیتال می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای این فعالین باشد.‌

مصرف انرژی سالانه بیتکوین از حدود ۲۰۴ ترا وات ساعت (TWh) در تاریخ ۱۱ ژوئن به ۱۳۲ ترا وات ساعت در تاریخ ۲۳ ژوئن کاهش یافته است. با این حال، این مقدار هنوز رقم بزرگی است و تقرییا معادلی انرژی‌ای است که کشور آرژانتین در یک سال مصرف می‌کند. 

تحقیقات نشان می‌دهند که میزان مصرف انرژی بیتکوین رابطه مستقیمی با قیمت آن است و هرگاه قیمت آن بالا می‌رود ماینرها فعالیت خود را افزایش می‌دهند تا بیتکوین بیشتری استخراج کنند. قیمت بیتکوین در نوامبر سال گذشته به حداکثر مقدار خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسید، اما حالا ارزش آن به حدود ۲۵ هزار دلار کاهش یافته است.

البته به غیر از بیتکوین، ارزهای دیجیتال دیگری مثل اتریوم هم مصرف انرژی بسیار بالایی دارند و حالا با کاهش قیمت این رمزارز میزان مصرف انرژی آن نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. 

در هر حال، هنوز نگرانی‌های زیادی درباره مصرف بالای انرژی رمزارزها وجود دارد و به نظر می‌رسد این مشکل به این‌زودی رفع نخواهد شد، مگر اینکه ماینرها از روش‌های دیگی برای استخراج بیتکوین و اتریوم و امثالهم استفاده کنند.

منلع: TheVerge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید