سناتورهای آمریکایی درباره جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط اپل و گوگل تحقیق می کنند - تکفارس 
سناتورهای آمریکایی درباره جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط اپل و گوگل تحقیق می کنند - تکفارس 

سناتورهای آمریکایی درباره جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط اپل و گوگل تحقیق می کنند

افشین نوری
۵ تیر ۱۴۰۱ - 20:04
اپل

تعدادی از سناتورهای آمریکایی از کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) درخواست کرده‌اند که از شرکت‌های اپل و گوگل در رابطه با جمع‌آوری اطلاعات کاربران  تحقیق کند. 

آن‌ها در نامه خود گفته‌اند که جمع‌آوری اطلاعات میلیون‌ها کاربر و فروش آن‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی کار خلاف قانون و علیه حقوق کاربران است و لازم است که با این کار مقابله شود. 

سناتورهای آمریکایی از FTC خواسته‌اند که تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام دهد و گزارش آن را به سنای آمریکا بدهد. این سناتورها می‌گویند که شرکت‌هایی مثل گوگل و اپل نباید اطلاعات شخصی کاربران مثل نام، ایمیل، شماره تلفن و آدرس آن‌ها را در اختیار شرکت‌های دیگر بگذارند.

البته اپل سال گذشته با عرضه قابلیت مجوز ردیابی، اپلیکیشن‌ها را ملزم است که برای ردیابی کاربران آی‌اواس ابتدا باید از آنها درخواست مجوز جمع‌آوری اطلاعات شخصی‌شان بگیرند و نمی‌توانند بدون اجازه آن‌ها این‌کار را انجام دهند. 

اما گوگل هنوز اقدامی در این رابطه انجام نداده است، و بارها ادعا کرده است که به هیچ‌وجه اطلاعات کاربران را به سایر شرکت‌ها نمی‌فروشد. بنابراین به نظر می‌رسد هر دو شرکت اپل و گوگل مخالف ردیابی و جمع‌آوری اطلاعات کاربران هستند و باید ببینیم که تحقیقات FTC درنهایت به چه نتایجی خواهد انجامید. 

 نظر شما  درباره این موضوع چیست؟ آیا فکر می‌کنید اپل و گوگل از طریق سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس اقدام به جمع‌آوری مخفیانه داده‌های کاربران می‌کنند؟

منبع:  Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید