تراشه های ای ام دی تردریپر پرو ۵۰۰۰ در سیستم های بیشتری ارائه خواهند شد - تکفارس 
تراشه های ای ام دی تردریپر پرو ۵۰۰۰ در سیستم های بیشتری ارائه خواهند شد - تکفارس 

تراشه های ای ام دی تردریپر پرو ۵۰۰۰ در سیستم های بیشتری ارائه خواهند شد

مهدی حلوائی
۵ تیر ۱۴۰۱ - 18:58
ای ام دی تردریپر پرو 5000

ای ام دی در هفته‌ی جاری اعلام کرد که دسترسی به تراشه‌های سری تردریپر پرو ۵۰۰۰ خود را گسترش خواهد داد. این تراشه‌ها سال گذشته‌ی میلادی در ورک استیشن لنوو ThinkStation P620 در دسترس قرار گرفته بودند اما قرار است تا از آغاز ماه جولای (۱۰ تیر) برای سیستم‌های بیشتری از جمله دل Precision 7865 ارائه شوند و مدتی بعد نیز خرید آن‌ها از خرده‌فروشی‌ها ممکن شود.

از بین شرکت‌هایی که قصد دارند تا از تراشه‌های یادشده در سیستم‌های خود استفاده کنند می‌توان به Puget Systems اشاره کرد که امروز نتایج عملکرد این تراشه‌ها در اپلیکیشن‌‌های تولید محتوا را به اشتراک گذاشته است. تراشه‌های تردریپر پرو ۵۰۰۰ در آزمایش‌های بنچمارک PugetBench تقریباً در تمامی اپلیکیشن‌های تولید محتوا عملکرد بهتری را نسبت به سری Zen 2 و اینتل Xeon به ثبت رساندند.

ای ام دی تردریپر پرو 5000

بهترین عملکرد سری تردریپر ۵۰۰۰ در اپلیکیشن‌های داوینچی ریزالو (DaVinci Resolve)، وی‌ری (VRAY)، Cinebench R23 و به‌طور ویژه ادوبی افتر افکتس (Adobe After Effects) در بخش چندهسته‌ای بود. با این وجود، تراشه‌ی اینتل Core 19-12900K در اپلیکیشن‌های پریمیر پرو (Premier Pro)، فوتوشاپ، لایت‌روم کلاسیک (Lightroom Classic) و بخش تک‌هسته‌ای Cinebench R23 عملکردی مشابه تردریپر پرو ۵۰۰۰ داشته است. گفته می‌شود که اینتل نسل بعدی تراشه‌های ورک‌ استیشن خود را با نام Sapphire Rapid در سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار خواهد داد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید