متا: تعداد کاربران متاورس در سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ میلیارد نفر خواهد بود - تکفارس 
متا: تعداد کاربران متاورس در سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ میلیارد نفر خواهد بود - تکفارس 

متا: تعداد کاربران متاورس در سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ میلیارد نفر خواهد بود

افشین نوری
۴ تیر ۱۴۰۱ - 15:45
metaverse

متا پیش‌بینی کرده است که در طول یک دهه آینده تعداد کاربران متاورس بیش از ۱ میلیارد نفر خواهد شد. 

مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با CNBC گفته است که این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ مبادلات محتواهای دیجیتال در دنیای متاورس، میلیاردها دلار نصیب این شرکت بکند و البته متا نیز تاکنون سرمایه‌گذاری هنگفتی روی این فناوری کرده و انتظار دارد که به سودآوری بالایی برسد. 

البته در شرایط فعلی که فقط درصد کمی از کاربران دارای سخت‌افزارهای مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستند شاید گفتن اینکه در ده سال آینده تعداد کاربران متاورس به ۱ میلیارد نفر خواهد رسید کمی غیرمنطقی به نظر برسد، اما باید توجه داشت که علاوه بر متا شرکت‌های دیگری مثل اپل و گوگل نیز به دنبال عرضه دستگاه‌های واقعیت افزوده مختص خودشن هستند و این موضوع می‌تواند به افزایش تعداد کاربران دنیای متاورس کمک کند. 

متا برای توسعه فناوری متاورس خود قصد دارد با توسعه‌دهندگان دیگر  نیز همکاری بکند و‌ این شرکت می‌داند که به‌تنهایی قادر به عرضه ارائه یک دنیای متاورسی کاملا مجازی با قابلیت‌های فراوان خواهد بود و مجبور است که از کمک سایر شرکت‌ها و متخصصان نیز بهره بگیرد.

البته بسیاری از کارشناسان هنوز نسبت به موفقیت متاورس در آینده اظهار تردید می‌کنند و هنوز معلوم نیست که این فناوری تا چه حد موفق خواهد بود. بنابراین فقط گذشت زمان این موضوع را ثابت خواهد کرد. 

نظر شما درباره اظهارت زاکربرگ چیست؟ آیا فکر می‌کنید متا می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ میلیارد نفر جذب پروژه متاورس خود کند؟

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید