گوگل قابلیت‌های خوبی برای نسخه iOS کروم عرضه کرد - تکفارس 
گوگل قابلیت‌های خوبی برای نسخه iOS کروم عرضه کرد - تکفارس 

گوگل قابلیت‌های خوبی برای نسخه iOS کروم عرضه کرد

افشین نوری
۴ تیر ۱۴۰۱ - 09:54
کروم

اگر شما هم‌ جزو ‌کسانی هستید که آیفون دارید ولی دوست ندارید که از سافاری استفاده کنید، گوگل آپدیت جدیدی با قابلیت‌های فراوان برای نسخه آی او اس مرورگر کروم ارائه کرده است. این قابلیت‌ها به شرح زیر هستند.

اولین قابلیتی که گوگل به نسخه آی او اس کروم‌ اضافه کرده است Enhanced Safe Browsing  نام دارد که‌ یک قابلیت امنیتی است و به شما درباره‌ سایت‌های مشکوک و خطرناک هشدار می‌دهد. این قابلیت قبلا در نسخه اندروید و دسکتاپ ارائه شده بود و حالا بعد از چند ماه برای آی او اس ارائه شده است. ‌

این قابلیت به‌طور لحظه‌ای اطلاعات را به سرویس Google Safe Browsing ارسال می‌کند تا مواردی مثل فیشینگ، بدافراز و سایر موارد مشکوک را بررسی کند.‌

گوکل یک قابلیت امنیتی دیگری نیز برای کروم آی او اس عرضه کرده است که هشدارهایی را درباره احتمال دسترسی هکرها به رمزهای عبورتان به شما می‌دهد. 

شما برای فعالسازی قابلیت Enhanced Safe Browsing در اپلیکیشن کروم می‌توانید به مسیر Chrome > More > Settings > Enhanced Safe Browsing مراجعه کنید.  

کروم

قابلیت بعدی، Chrome Actions نام دارد که‌ به شما اجازه می‌دهد تا کارهای خاصی را بدون جستجوی زیاد در تنظیمات کروم انجام دهید. برای این کار فقط کافی است در نوار آدرس کروم کاری که می‌خواهید در تنظیمات مرورگر انجام دهید تایپ کنید. مثلا اگر تایپ کنید Open Incognito Tab یک تب ناشناس برای شما باز می‌شود یا اگر تایپ کنید Set Chrome as Default Browser، کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض شما انتخاب می‌شود.  ‌

البته در این قابلیت لازم نیست شما همه کلمات را تایپ کنید بلکه کروم خودش می‌تواند کلمات موردنظر شما را حدس بزند و به شما پیشنهاد دهد. نسخه دسکتاپ کروم از سال ۲۰۲۰ این قابلیت را دارد و نسخه اندرویدی نیز چند ماه پیش مجهز به آن شد. حالا نسخه آی او اس آن را دریافت کرده است. 

قابلیت دیگری که ارائه شده این است که کروم به شما اجازه می‌دهد تا از Google Password Manager به‌عنوان پرکننده‌ی پسوردهای خودتان استفاده کنید. 

نسخه آی او‌اس کروم، از نظر ظاهری هم تغییر کرده است و صفحه اصلی این مرورگر اکنون دارای گزینه‌های بیشتری است که استفاده از آن‌ها کار شما را راحت‌تر خواهد کرد. 

تغییرات جزئی دیگری نیز ارائه شده‌اند که شامل بهبود گوگل ترنسلیت، امکان مدیریت مجوزهای دوربین و میکروفون برای سایت‌های خاص و امکان دانلود و اضافه کردن فایل‌های iCalendar به برنامه تقویم می‌شوند. 

نظر شما درباره این تغییرات چیست؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید