نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در برابر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در برابر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس منتشر شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در برابر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس منتشر شد

افشین نوری
۴ تیر ۱۴۰۱ - 08:19
دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

مدیاتک به‌تازگی تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس را برای رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس معرفی کرد و ‌حالا نتایج بنچمارک این تراشه منتشر است که اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. 

در این بنچمارک، گوشی راگ فون ۶ با تراشه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در برابر یک گوشی دیگر با دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس (اسم گوشی ذکر نشده) قرار گرفته است. مدیاتک ادعا کرده است که دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در مقایسه با دایمنسیتی ۹۰۰۰ حدود ۵ درصد افزایش عملکرد در بخش CPU و ۱۰ درصد افزایش عملکرد در بخش GPU ارائه کرده است.‌ بد نیست بدانید که تفاوت این دو‌ تراشه در آن است که مدل پلاس از یک هسته اورکلاک‌شده Cortex-X2 با سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتز استفاده کرده است. 

دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

حالا دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در تست‌های تک‌هسته ای و چندهسته‌ای گیک بنچ به ترتیب امتیازهای ۱۳۲۲ و ۴۳۳۱ را کسب کرده است که حدود ۳ درصد افزایش را نسبت به امتیازهای دایمنسیتی ۹۰۰۰ نشان می‌دهند‌. نکته جالب اینکه، ماه گذشته هم یک مدل راگ فون ۶ تقریبا نتایج مشابهی را کسب کرده بود.

دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

طبق نتایج گیک بنچ، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در تست‌های این بنچمارک امتیازهایی نزدیک به امتیازهای دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس کسب کرده است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس تقریبا عملکرد نزدیک به هم دارند و‌ رقابت آن‌ها حداقل در بخش CPU بسیار تنگاتنگ است. در بخش GPU هم به نظر می‌رسد که پردازنده گرافیکی ARM Mali-G710 MP10 دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس قابلیت رقابت با پردازنده Adreno 730 اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس را دارد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد تراشه جدید مدیاتک در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید