تور دور اروپا: تاثیر تکنولوژی بر کیفیت سفرهای اروپایی - تکفارس 
تور دور اروپا: تاثیر تکنولوژی بر کیفیت سفرهای اروپایی - تکفارس 

تور دور اروپا: تاثیر تکنولوژی بر کیفیت سفرهای اروپایی

کسری نراقی
۲ تیر ۱۴۰۱ - 15:45
تور دور اروپا: تاثیر تکنولوژی بر کیفیت سفرهای اروپایی - تکفارس 

کمیسیون اروپا اقداماتی را برای تقویت رقابت تجاری در بخش توریستی اروپا، ادغام آنها با زنجیره ارزش دیجیتال جهانی و رشد توانایی آنها در ایجاد شغل های بیشتر انجام داده است.

فناوری های جدید به رشد صنعت توریستی اروپا کمک می کند.

شبکه توریستی دیجیتالی

شبکه توریستی دیجیتال انجمن غیر رسمی صنعت توریستی اروپا و سایر ذینفعان مرتبط می باشد که در سال ۲۰۱۵ تاسیس گردید. هدف آن بحث در مورد چالش ها و فرصت های مشترک تحول صنعت توریستی دیجیتال اروپا و تبادل روش های مناسب برای تقویت ظرفیت نوآورانه کارآفرینان صنعت توریست به خصوص شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) می باشد. این شبکه به شکل دهی اقدامات جدید به منظور حمایت از تحول دیجیتالی صنعت گردشگری، افزایش جذب فناوری دیجیتالی بخش توریست و بهبود ادغام شرکت های کوچک و متوسط توریستی در زنجیره ارزش دیجیتال جهانی کمک می کند.

در سال ۲۰۱۶، با کمک شبکه گردشگری دیجیتال، کمیسیون مشاوره ای هدفمند در مورد چالش ها و فرصت های دیجیتالی شدن در صنعت گردشگری را هدایت کرد. این مشاوره حدود ۳۰۰۰ واکنش از سوی شرکت های گردشگری، انجمن های توریستی که هر ساله پکیج های تورهای مجارستان، اسپانیا، ایتالیا و دیگر کشور ها را ارائه می دادند، فدراسیون ها و همچنین مقامات دولتی در سطح ملی، منطقه ای و محلی دریافت کرد و در دو مقاله در رصدخانه مجازی گردشگری در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ تجزیه و تحلیل شده و چاپ گردید. رویداد شبکه دیجیتالی گردشگری که برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود، به خاطر همه گیری کووید ۱۹ کنسل گردید. اگر رویداد جدیدی برنامه ریزی شود، در مراحل بعدی اطلاع رسانی می گردد.

اینترنت اشیاء (IoT) برای گردشگری

تور دور اروپا: تاثیر تکنولوژی بر کیفیت سفرهای اروپایی - تکفارس 

اینترنت اشیاء (IoT) وعده به روز رسانی های چشم گیری را در زمینه صنعت گردشگری اروپا داده است که شامل یکپارچه سازی حسگرهای متصل به اینترنت در درون وسایلی مانند ماشین ها، چمدان ها، بناها و غیره می باشد. در حقیقت، موسسه فناوری هتل اسپانیا  (Instituto Tecnológico Hotelero, or ITH)تایید کرد که اینترنت اشیا، قرار است اصلی ترین عامل متحول کننده در شخصی سازی تجربه مشتری در چند سال آینده شود.

برخی از آژانس های مسافرتی برگزار کننده تورهای مسافرتی اروپا مانند تور گردشگری هلند، فرانسه، قبرس و… برنامه ای یا اپلیکیشنی را به مراجعین خود پیشنهاد می دهند که به آنها امکان خواندن اطلاعات بیشتر در مورد بناهای تاریخی که بازدید کرده اند را می دهد. در برخی از چمدان ها نیز ابزاری وجود دارد که به صاحبان آنها امکان استفاده از گوشی خود برای پیگیری چمدان ها در هر زمانی را می دهد تا بدین صورت از گم شدن چمدان ها در فرودگاه یا مکان های عمومی دیگر جلوگیری گردد.

فناوری ۵G

فناوری گردشگری با کمک شبکه ۵G قدرتمند تر شده است. این فناوری سرعت بالاتری در دانلود و بارگذاری، پوشش دهی بیشتر و ارتباط پایدارتر وعده داده است. فراتر از سرعت دانلود ۲۰ برابر سریعتر از قبل، ۵G به ما اجازه توسعه و گسترش فناوری که ۴G محدود کرده بود را می دهد. این یعنی ارتباط بین وسایل هوشمند کارآمدتر بوده و ما قادر به لذت بردن از اینترنت اشیاء خواهیم بود.

گردشگری جذاب، جایی که فناوری به قهرمان تجربه برای مسافر تبدیل می شود، یک واقعیت خواهد شد. بعلاوه، واقعیت افزوده  (AR) یا ویدیو ۳۶۰ درجه در دسترس تر و همه گیر تر می شود. BBC پروژه ای راه اندازی کرده که در آن از فناوری ۵G و AR در گرمابه های رومی استفاده کرده که درآن مصرف کنندگان می توانستند به گذشته برگشته و لحظات حساس تاریخی را در آن مکان بازسازی کنند. این ویدیو آزمون پایلوتی را نشان می دهد که در آن، بیش از ۸۰% شرکت کنندگان، در صورت داشتن تجربیاتی در آن زمینه، اظهار علاقه بیشتری به بازدید موزه کرده اند. برخی از تورهای هفت روزه فرانسوی نیز AR ای از نوتردام پاریس ایجاد کرده اند تا این کلیسای زیبا را به شکوه سابق خود برگردانند.

افزایش علاقه اروپا به گردشگری

اروپا رهبر جهانی مقصد گردشگری  با ۵۸۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۶ می باشد. بر اساس پیش بینی ها، در سال ۲۰۳۰ ۱.۸ میلیارد توریست بین المللی در جهان خواهیم داشت، این رقم در اروپا حدود ۷۵۰ میلیون نفر و بیشتر از ۴۰% کل خواهد بود، به ط.ری که یکی از بزرگترین درآمد کشورهایی مانند ایتالیا هتل های عالی و تورهای ایتالیایی درجه یک می باشد که هزاران نفر را در این کشور جذب کرده است. در حالی که سواحل و تورهای تاریخی یونان به تنهایی اقتصاد یونان را سر پا نگه داشته است.

در اتحادیه اروپا، بخش گردشگری شامل ۱.۸ میلیون شرکت می باشد که بیشتر شرکت های کوچک و متوسط هستند. گردشگری ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۵.۲ درصد از نیروی کار (با استخدام ۹.۷ میلیون نفر) را شامل می شود. با در نظر گرفتن ارتباط با بخش های اقتصادی دیگر، این سهم حتی بیشتر خواهد شد (بیش از ۱۰% GDP و حداقل ۱۲% استخدام کل مثلا ۱۳ میلیون کارمند).

حضور این بخش در موسسات اروپایی از زمان برگزاری نشست شورای اروپا با محوریت گردشگری و اشتغال در ژوئن ۱۹۹۹، به طور مستمر در حال رشد بوده است. قدم های مهمی متعاقبا برای ارتباط با “همکاری برای آینده گردشگری اروپا” (۲۰۰۱) و قطعنامه شورا برای آینده گردشگری که همکاری بین طرفین خصوصی و دولتی را در بخش گردشگری اروپا ترغیب می کند، برداشته شده است.

انجمن گردشگری اروپا که در ۲۰۰۲ تاسیس شد، موضوع دیجیتال سازی گردشگری را در چهاردهمین دوره خود که در لوکزامبورگ در سال ۲۰۱۵ برگزار شد، مورد بحث قرار داد. دیگر ابتکارات پروژه EDEN می باشد که روی ارتقا مقاصد گردشگری جدید که اصول پایداری را به اجرا گذاشته اند و برنامه رقابت پذیری شرکت های کوچک و متوسط (COSME) تمرکز دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.