سامسونگ سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP3 را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP3 را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP3 را معرفی کرد

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۱ - 15:32
samsung

سامسونگ رسما از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود رونمایی کرد و شاید این سنسور را سرانجام روی گوشی گلکسی S23 اولترا ببینیم. با این حال یک تحلیلگر مطرح ادعا کرده است که سامسونگ چنین کاری را نخواهد کرد. 

سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ که Isocell HP3 نام دارد از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌‌ای در داخل خود استفاده کرده است و در بین سنسورهای دوربین موجود در بازار کوچکترین سایز پیکسلی را دارد. 

سایر پیکسل‌های این سنسور فقط ۰.۵۶ میکرومتر است که در مقایسه با سایز پیکسلی ۰.۶۴ میکرومتری سنسور قبلی HP2 کاهش قابل‌توجهی یافته است. بد نیست بدانید که اپل در گوشی آیفون ۱۳ پرو از سنسوری با سایز ۱.۹ میکرومتر استفاده کرده بود که اصلا قابل مقایسه با این سنسور سامسونگ نیست. 

البته لازم به ذکر است که کوچکتر شدن سایز پیکسلی در سنسورهای دوربین، مشکلات خاص خودش را دارد. یکی از این مشکلات آن است که هر چه سایز یک پیکسل کاهش یابد نور کمتری توسط آن دریافت خواهد شد و بنابراین کیفیت تصویر در محیط‌های کم نور بسیار پایین خواهد بود.

سنسور HP3 از فناوری ترکیب پیکسلی ۴ در ۱ استفاده می‌کند و در نهایت تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی در اختیار شما قرار خواهد داد. این سنسور حتی می‌تواند ۴ بلوک ۴ پیکسلی را (۱۶ پیکسل) را در یک سوپرپیکسل ترکیب کند و تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی ارائه دهد. HP3 همچنین از یک فناوری جدیدی به نام Super QPD استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد هر پیکسل سنسور قابلیت فوکوس خودکار داشته باشد. از طرف دیگر، هر ۴ پیکسل این سنسور دارای یک لنز مجزاست که باعث خواهد شد تا فوکوس خودکار با سرعت بیشتری انجام شود. 

در هر حال به نظر نمی‌رسد که سامسونگ از این سنسور در گلکسی S23 اولترا استفاده ‌کند چراکه پردازش تصاویر آن نیاز به تراشه قدرتمندی خواهد داشت و بعید است که سامسونگ به این زودی‌ها آن را روی گوشی‌های خود استفاده کند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این اتفاق چه زمانی می‌افتد. 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.