درخواست غرامت ۶۲۵ میلیون دلاری اینتل از اتحادیه اروپا - تکفارس 
درخواست غرامت ۶۲۵ میلیون دلاری اینتل از اتحادیه اروپا - تکفارس 

درخواست غرامت ۶۲۵ میلیون دلاری اینتل از اتحادیه اروپا

افشین نوری
۱ تیر ۱۴۰۱ - 07:58
درخواست غرامت ۶۲۵ میلیون دلاری اینتل از اتحادیه اروپا - تکفارس 

اینتل از کمیسیون اروپا خواسته است تا مبلغی معادل ۶۲۵ دلار بابت موفقیت این شرکت در شکایت ۱.۲ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا علیه این شرکت در دادگاه تجدیدنظر بپردازد. 

چند ماه پیش، یک دادگاه اروپا پس از درخواست استیناف اینتل در رابط با شکایت ضدانحصارطلبی اتحادیه اروپا علیه این شرکت، رای به نفع اینتل داد و حالا این شرکت بابت ۱.۲ میلیارد دلاری جریمه‌ای که در سال ۲۰۰۹ به‌خاطر این شکایت پرداخت کرده بود درخواست غرامت کرده است. 

اینتل در سال ۲۰۰۹ مجبور شد در نتیجه‌ی رای دادگاه، جریمه‌هایی را به شرکت‌های دل، لنوو و اچ‌پی بپردازد. حالا اتحادیه اروپا با توجه به رای دادگاه استیناف باید علاوه بر آن مبلغ، بهره آن را نیز برگرداند‌.

هرچند مبلغ درخواستی ۶۲۵ میلیون دلار بیش از نصف جریمه اصلی است، اما اینتل ادعا کرده است که این مبلغ را براساس نرخ بهره بانک مرکزی اروپا که حدود ۳.۵ درصد در سال است محاسبه کرده و مجموع آن از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۲۲ همان مبلغ ۶۲۵ میلیون دلار می‌شود. 

کمیسون اروپا گفته است ک این موصوع را بررسی می‌کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اینتل در نهایت موفق به دریافت غرامت خود از اتحادیه اروپا می‌شود یا نه.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.