شکایت کارمندان سابق تسلا از این شرکت به خاطر اخراج غیرقانونی آن‌ها - تکفارس 
شکایت کارمندان سابق تسلا از این شرکت به خاطر اخراج غیرقانونی آن‌ها - تکفارس 

شکایت کارمندان سابق تسلا از این شرکت به خاطر اخراج غیرقانونی آن‌ها

افشین نوری
۱ تیر ۱۴۰۱ - 07:54
تسلا

دو ‌کارمند سابق تسلا از این شرکت به خاطر اخراج ۱۰ درصد از کارگران‌اش شکایت کردند. طبق مفاد این شکایت، تسلا قوانین فدرال آمریکا را نقض کرده است و باید غرامت بپردازد. 

رویترز گزارش داده است که این دو کارمند تسلا از نیروهای شاغل در گیگافکتوری نوادا بودند و ادعا کرده‌اند که تسلا حدود ۵۰۰ کارگر را بدون اینکه هشدار قبلی اخراج کرده است و این خلاف قوانین کار آمریکاست.

این دو کارگر به نام‌های John Lynch و Daxton Hartsfield حدود ۵ سال برای تسلا کار کرده بودند و جزو همان ۵۰۰ نفری بودند که این ماه از کار برکنار شدند‌. آن‌ها گفته‌اند این شکایت به منظور احقاق حق همه کارگران اخرج شده تسلا در ماه گذشته ثبت شده است و آن‌ها انتطار دارند که سازمان‌های کار از آن‌ها حمایت کنند. 

طبق قانون کار آمریکا، شرکت‌ها موظف هستند ۶۰ روز قبل از هر تعدیل نیرویی که شامل بیش از ۵۰ کارگر می‌شود آن را به اطلاع آن‌ها برساند تا فرصت کافی برای پیدا کردن شغل دیگری داشته باشند. 

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اوایل این ماه گفته بود که تسلا قصد دارد به خاطر شرایط بد اقتصادی ۱۰ درصد نیروهایش را تعدیل کند و هیچ نیروی جدیدی را هم استخدام نخواهد کرد. 

البته ماسک توضیح داده بود که این تعدیل نیرو فقط شامل کارمندان و‌ کارگران حقوق‌بگیر خواهد شد و کارگران ساعتی را شامل نخواهند شد. ماسک در واکنش به این شکایت گفته ست که فکر نمی‌کند نتیجه‌ای برای کارگران در پی داشته است. 

به نظر ماسک اقتصادی جهانی احتمالا با رکود بزرگی مواجه خواهد شد و این شرایط تقریبا اجتناب‌ناپذیر شده است و ما دیر یا زود باید آن را تجربه کنیم.

از طرفی، ماسک قبلا اعلام کرده بود که کارگران تسلا و اسپیس ایکس باید هفته‌ای ۴۰ ساعت در محل کار خود حضور پیدا کنند و دیگر نمی‌توان مثل سابق، از راه دور کار کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید