ای ام دی کارت گرافیک قدرتمندتری از سری ناوی ۳۱ را در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار می دهد - تکفارس 
ای ام دی کارت گرافیک قدرتمندتری از سری ناوی ۳۱ را در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار می دهد - تکفارس 

ای ام دی کارت گرافیک قدرتمندتری از سری ناوی ۳۱ را در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار می دهد

مهدی حلوائی
۱ تیر ۱۴۰۱ - 08:03
تراشه گرافیکی ای ام دی

در حالی که گفته می‌شود عملکرد کارت‌ گرافیک پرچمدار رادئون ۷۰۰۰، که از معماری ناوی ۳۱ و RDNA3 بهره می‌برد، حدود ۲ برابر بهتر از کارت‌های فعلی ای ام دی خواهد بود اما گمانه‌زنی‌های اخیر به عرضه‌ی نسخه‌ی قدرتمندتری از این کارت‌ها در سال ۲۰۲۳ اشاره دارند.

افشاگر معتبری با نام کاربری Greymon55 امروز در توییتر اعلام کرد که نسخه‌ای از کارت‌های سری رادئون ۷۰۰۰ با ۱۶۳۸۴ هسته‌ی جریانی در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار خواهد گرفت. این در حالی است که گفته می‌شود پرچمدار سری رادئون ۷۰۰۰ از ۱۲۲۸۸ هسته‌ی جریانی برخوردار خواهد بود. این افشاگر قبلاً نیز اعلام کرده بود که معماری ناوی ۳x نسبت به ناوی ۳۲ حدود ۲ برابر هسته‌های جریانی بیشتری را ارائه خواهد داد و ظاهراً کارت یادشده نیز از همین معماری بهره می‌برد.

بر اساس گزارش‌های قبلی Greymon55، ای ام دی کارت گرافیک میان‌رده‌ی مبتنی بر معماری ناوی ۳۲ خود را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار می‌دهد و از این رو احتمالاً کارت ناوی ۳x نیز در سه‌ماهه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار می‌شود. همچنین کارت‌های اقتصادی سری ناوی ۳۳ نیز در تعطیلات سال جاری میلادی و کارت‌های پرچمدار ناوی ۳۱ نیز به همراه تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ در پاییز سال جاری ارائه خواهند شد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید