یک مرد کره‌ای سنگ قبر اینترنت اکسپلورر را به قیمت ۳۳۰ دلار خرید - تکفارس 
یک مرد کره‌ای سنگ قبر اینترنت اکسپلورر را به قیمت ۳۳۰ دلار خرید - تکفارس 
یک مرد کره‌ای سنگ قبر اینترنت اکسپلورر را به قیمت ۳۳۰ دلار خرید - تکفارس 

یک مرد کره‌ای سنگ قبر اینترنت اکسپلورر را به قیمت ۳۳۰ دلار خرید

افشین نوری
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - 20:15
اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت هفته گذشته پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر را بعد از ۲۷ سال سرانجام پایان داد و این موضوع باعث ناراحتی خیلی از کاربران این مرورگر گردید، بطوریکه حالا یکی از این کاربران سفارش ساخت سنگ‌قبر اینترنت اکسپلورر را به قیمت ۳۳۰ دلار داده است.

بعد از اعلام خبر مرگ اینترنت اکسپلورر  توسط مایکروسافت، یک مهندس نرم‌افزار کره‌ای به نام Jung Ki-young برای پاسداست این مرورگر مبلغی معادل ۳۳۰ دلار را برای طراحی و سفارش یک سنگ‌قبر به نام  آن پرداخت کرده است. 

او گفته است که اینترنت اکسپلورر واقعا مرورگر خیلی بود و سال‌ها با آن کار کرده است. او در ادامه گفته است که احساسات پیچیده‌ای نسبت به این مرورگر داشته است و هرچند معایبی نیز داشته است اما او آن را همیشه دوست داشته است و به آن احترام‌ ‌می‌گذارد.

این مهندس کره‌ای گفته است که او سال‌ها پیش بعد از سروکله زدن‌های فراوان با مرورگرها مختلف متوجه شده که وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های او بیشتر با اینترنت اکسپلورر سازگار هستند و همین موضوع باعث علاقه او به این مرورگر شده است. 

مایکروسافت این مرورگر را نه‌تنها در ویندپز ۱۱ ارائه نکرده است بلکه قصد دارد در آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ نیز آن را به‌کلی از این سیستم‌عامل حذف کند. طبق آمار، در حال حاضر ۵۰ درصد از کسب‌وکارها هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند و معلوم نیست که بعد از حذف آن چه شرایطی برای این کسب‌وکارها پیش خواهد آمد. 

البته این مرورگر قرار است تا سال ۲۰۲۹ در قالب حالت IE در مرورگر اج حضور داشته باشد و باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که مرورگر اج در رقابت با سایر مرورگرها چه شرایطی خواهد داشت.

منلع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید