تقاضا برای خودروی الکتریکی در امارات متحده عربی ۲۰۰ درصد افزایش یافته است - تکفارس 
تقاضا برای خودروی الکتریکی در امارات متحده عربی ۲۰۰ درصد افزایش یافته است - تکفارس 

تقاضا برای خودروی الکتریکی در امارات متحده عربی ۲۰۰ درصد افزایش یافته است

افشین نوری
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - 20:30
امارات متحده عربی

با افزایش قیمت نفت در ماه‌های اخیر تقاضا برای خودروهای الکتریکی در امارات متحده عربی بالا رفته است. 

نکته جالبی که در امارات برای خرید خودروهای الکتریکی وجود دارد این است که بانک‌‌ها برای افرادی که قصد خرید یکی از آن‌ها را دارند وام کم‌بهره می‌دهند و دولت امارات هم شهروندان خود را تشویق به استفاده از این خودروها می‌کند. 

شرکت New Auto یکی از شرکت‌های اماراتی است که در کار واردات خودروهای برقی از برندهای مختلف مثل فولکس‌واگن، هیواندی و کیا است. به گفته رئیس این شرکت، هم‌اکنون در بازار خودروی امارات تقاضای بسیار زیادی برای خودروهای برقی وجود دارد و حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.‌

امارات متحده عربی

طبق یک نظرسنجی، حدود ۵۲ درصد اماراتی‌ها قصد دارند به‌خاطر افزایش قیمت سوخت به‌زودی یک خودروی برقی یا هیبریدی بخرند. ۲۵ درصد نیز گفته‌اند که منتظر مدل‌های جدیدتر خودروهای برقی هستند و ۱۴ درصد گفته‌اند که اخیرا یک خودروی معمولی خریده‌اند اما آرزو داشتند که یک‌ خودروی برقی داشته باشند. 

قیمت سوخت در امارات به‌تازگی رکورد تازه‌ای به ثبت رسانده است و نسبت به ماه ژانویه ۲۰۲۲ حدود ۵۶ درصد افزایش یافته است. با شروع جنگ اوکراین و روسیه، قیمت نفت افزایش قابل‌توجهی یافته است و این‌ موضوع روی قیمت سوخت خودرو نیز تاثیر گذاشته است. 

در حال حاضر، شارژ خودروهای برقی در امارات هزینه بسیار کمی دارد و بنابراین طبیعی است که شهروندان این کشور به سراغ این نوع ‌خودروها بروند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.