استخراج کنندگان اتریوم در طی ۱۸ ماه گذشته ۱۵ میلیارد دلار را صرف خرید کارت گرافیک کرده‌ اند - تکفارس 
استخراج کنندگان اتریوم در طی ۱۸ ماه گذشته ۱۵ میلیارد دلار را صرف خرید کارت گرافیک کرده‌ اند - تکفارس 

استخراج کنندگان اتریوم در طی ۱۸ ماه گذشته ۱۵ میلیارد دلار را صرف خرید کارت گرافیک کرده‌ اند

مهدی حلوائی
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - 19:33
اتریوم

بر اساس گزارش شرکت Bitpro Consulting، که در زمینه‌ی خرید و فروش دستگاه‌های ماینر تخصص دارد، استخراج‌کنندگان اتریوم در طی یک و نیم سال گذشته مبلغ ۱۵ میلیارد دلار را صرف خرید کارت‌ گرافیک کرده‌اند. این آمار هزینه‌ی پردازنده، مادربرد، منبع تغذیه و سایر قطعات مورد نیاز برای استخراج رمزارز را شامل نمی‌شود.

ارزش رمزارزها در اواخر سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی داشت و همین موضوع باعث شد تا میلیون‌ها کاربر برای خرید کارت گرافیک و استفاده از آن برای استخراج رمزارز اقدام کنند. در همین حال، شرکت‌های انویدیا و ای ام دی نسل جدید کارت‌های گرافیک خود را با به بازار عرضه کردند. این کارت‌ها پیشرفت فوق‌العاده‌ای نسبت به کارت‌ها گرافیک قبلی ارائه می‌دادند و همین موضوع کاربران را به خرید آن‌ها ترغیب کرده بود.

ارزش اتریوم

با افزایش میزان تقاضا و کمبود موجودی کارت‌های گرافیک، قیمت این محصولات با افزایشی چشمگیر روبه‌رو شد و به‌گزارش شرکت تحقیقاتی Jon Peddie Research، میانگین قیمت کارت‌های گرافیک از ۴۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ به بالای ۸۰۰ دلار رسید.

هر چند که استخراج‌کنندگان رمزارز در این مدت به سود خوبی دست پیدا کردند اما حالا ارزش اتریوم نسبت به سال گذشته با افتی ۸۰ درصدی مواجه شده است. بر اساس گزارش جدیدی از خبرگزاری بلومبرگ، یکی از استخراج‌کنندگان اتریوم که مبلغ ۳۰ هزار دلار را صرف خرید سیستم مورد نیاز استخراج این رمزارز کرده بود، تنها موفق شده تا ۵ هزار دلار را از این راه به‌دست بیاورد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید