نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ کوالکام منتشر شد؛ ضعیف‌تر از M2 اپل - تکفارس 
نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ کوالکام منتشر شد؛ ضعیف‌تر از M2 اپل - تکفارس 

نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ کوالکام منتشر شد؛ ضعیف‌تر از M2 اپل

افشین نوری
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - 16:21
تراشه اسنپدراگون 8cx نسل ۳

کوالکام به‌تازگی از تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ برای نوت‌‌بوک‌ها رونمایی کرده است و این تراشه علیرغم بهبودهایی که نسبت به نسل ۲ دارد ظاهرا عملکرد ضعیف‌تری نسبت به M2 اپل دارد.

اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ در حال حاضر فقط در داخل لپ‌تاپ ۱۲۰۰ دلاری ThinkPad X13s لنوو استفاده شده است و حالا یک کاربر توییتری به نام SkyJuice نتایج بنچمارک‌ آن را منتشر کرده است. 

همانطور که در تصاویر می‌بینید عملکرد این تراشه چندان خوب نیست و‌ در واقع می‌توان گفت که فاصله زیادی بین عملکرد آن و تراشه جدید M2 اپل وجود دارد. 

تراشه اسنپدراگون 8cx نسل ۳

تراشه نسل ۳ کوالکام در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک بنچ ۵ توانسته به‌ترتیب امتیازهای ۱۱۱۱ و ۵۷۶۴ را کسب کند که قابل‌مقایسه با امتیازهای ۱۹۱۹ و ۸۹۲۹ تراشه M2 نیست. 

این نتایج نشان می‌دهند که اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ حدود ۵۵ درصد کندتر از M2 است. نکته جالب‌تر اینکه این تراشه حتی از M1 هم ضعیف‌تر است. بنابراین می‌توان گفت که اپل با این تراشه‌ها هم‌اکنون بر بازار تراشه‌های نوت‌بوک مبتنی بر هسته‌های ARM حکمرانی می‌کند‌.

تراشه اسنپدراگون 8cx نسل ۳

کوالکام اخیرا گفته است که با خرید شرکت Nuvia قصد دارد از فناوری‌های ‌این شرکت برای بهبودهای عملکرد تراشه‌های آینده خود استفاده کند.

این در حالیست که اپل خود را برای عرضه تراشه‌های قدرتمندتر M2 پرو و M2 مکس با فناوری ۳ نانومتری TSMC در اواخر سال جاری آماده می‌کند و این تراشه‌ها احتمالا علاوه بر عملکرد قوی، مصرف انرژی بهینه‌ای نیز خواهند داشت. 

حالا باید منتطر ماند و دید کوالکام برای رقابت با این تراشه‌ها چه تدابیری خواهد اندیشید. 

منبع: wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.