گزارش: بیتکوین ۵۶ برابر مصرف انرژی کمتری نسبت به سیستم‌های پرداخت کلاسیک دارد - تکفارس 
گزارش: بیتکوین ۵۶ برابر مصرف انرژی کمتری نسبت به سیستم‌های پرداخت کلاسیک دارد - تکفارس 

گزارش: بیتکوین ۵۶ برابر مصرف انرژی کمتری نسبت به سیستم‌های پرداخت کلاسیک دارد

افشین نوری
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 13:01
بیت کوین

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که بیتکوین در مقایسه با سیستم‌های پرداخت الکترونیکی کلاسیک، مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارد و این می‌تواند یک خبر خوب برای دوستداران محیط زیست باشد. 

در این تحقیق نشان داده شده است که‌ بیتکوین ۵۶ برابر مصرف انرژی کمتری نسبت به سیستم‌های پرداخت کلاسیک دارد و حتی در سطح تراکنش‌های لحظه‌ای نیز به نظر می‌رسد یک تراکنش‌ PoW حدود ۱ تا ۵ برابر مصرف انرژی بالاتری نسبت به آن دارد.‌ 

نکته جالبی که در این مقاله به آن اشاره شده است این است که انجام تراکنش‌ها روی شبکه لایتنینگ می‌تواند بیتکوین را ۱۹۴ میلیون بار  کم‌مصرف‌تر از سیستم‌های کلاسیک و یک میلیون‌بار کم‌مصرف‌تر در یک تراکنش لحظه‌ای کند. ‌

براساس این تحقیق، سیستم‌های پرداخت کلاسیک حدود ۴,۹۸۱ ترا وات در هر سال مصرف می‌کنند و از تعداد ۳.۱۴ تریلیون تراکنش در هر سال پشتیبانی می‌کنند و بنابراین در هر تراکنش ۱.۵۸ کیلووات انرژی مصرف می‌کنند. این در حالیست که بیتکوین بدون شبکه لایتنینگ ۸۸.۹۵ ترا وات در سال انرژی مصرف می‌کند و می‌تواند در هر سال ۱۳۳ میلیون تراکنش را انجام دهد که برای هر تراکنش چیزی بین ۴۶۰ تا ۶۵۳ کیلووات انرژی می‌شود. 

بیتکوین در بهترین حالت می‌تواند ۵۲.۸ ترا وات در سال انرژی مصرف کند که به ازای هر تراکنش ۹۷ کیلووات خواهد شد. حالا اگر این تراکنش‌ها روی شبکه لایتنینگ انجام شود، بیتکوین حتی بسیار بهینه‌تر خواهد بود، بطوریکه در مجموع ۸۸.۹۵ ترا وات در سال انرژی مصرف خواهد کرد و برای هر تراکنش فقط ۰.۰۰۲۸۲ کیلووات انرژی مصرف خواهد شد. به این ترتیب، نه‌تنها تراکنش‌های بیشتری می‌توان با بیتکوین انجام داد بلکه مصرف انرژی آن نیز بسیار پایین‌تر از سیستم‌ها کلاسیک خواهد بود. 

نظر شما در این‌باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.