مک استودیو با تراشه M1 مکس از نظر عملکرد تفاوتی با مک بوک پرو ۱۶ ندارد - تکفارس 
مک استودیو با تراشه M1 مکس از نظر عملکرد تفاوتی با مک بوک پرو ۱۶ ندارد - تکفارس 

مک استودیو با تراشه M1 مکس از نظر عملکرد تفاوتی با مک بوک پرو ۱۶ ندارد

مهدی حلوائی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 10:36
مک استودیو

اپل نسخه‌ی پایه‌ی مک استودیو را به همراه تراشه‌ی M1 مکس به بازار عرضه کرده که از آن در لپ تاپ‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ نیز استفاده شده است. حالا آزمایش‌های اخیر نشان دادهاند که ایم محصول از نظر عملکرد تفاوتی با مک بوک پرو ۱۶ ندارد.

همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نسخه‌ی پایه‌ی مک استودیو با قیمتی کمتر از مک بوک پرو ۱۶ در دسترس قرار گرفته است اما توجه داشته باشید که اپل این محصول را بدون وسایل جانبی به بازار عرضه کرده و کاربران باید دستگاه‌های ورودی مخصوص آن را نیز به‌طور جداگانه خریداری کنند. در طرف دیگر، مک بوک پرو ۱۶ از نمایشگر مینی ال ای دی و اسپیکرهای فوق‌العاده‌ای بهره برده و از مزیت قابل حمل‌بودن برخوردار است.

Mac StudioMac StudioMacBook Pro 16MacBook Pro 16
CPUM1 MaxM1 MaxM1 MaxM1 Max
GPU۲۴ Cores۳۲ Cores۲۴ Cores۳۲ Cores
RAM۳۲ GB۶۴ GB۳۲ GB۶۴ GB
SSD۱ TB۲ TB۱ TB۲ TB
RRP$۲۱۹۹$۳۱۹۹$۳۲۹۹$۴۲۹۹

هر دو محصول یادشده از میزان SSD یکسانی برخوردار بوده و از باند ۸۰ مگاهرتزی وای‌فای ۶ بهره می‌برند اما مهم‌ترین نکته در خصوص این دو دستگاه، عملکرد یکسان تراشه‌ی M1 مکس در آن‌هاست. در واقع تنها تفاوت اصلی این دو دستگاه در سیستم خنک‌سازی آن‌هاست. مک استودیو هنگام اجرای وظایف سنگین کاملاً ساکت بوده و صدای فن‌های خنک‌کننده‌ی آن به سختی شنیده می‌شود اما مک بوک پرو ۱۶ در شرایط مشابه، صدای بیشتری را تولید می‌کند.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید