نتایج بنچمارک تراشه M2 اپل در GFXBench و Cinebench منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک تراشه M2 اپل در GFXBench و Cinebench منتشر شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک تراشه M2 اپل در GFXBench و Cinebench منتشر شد

افشین نوری
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 09:56
تراشه M2 اپل

اخیرا نتایج بنچمارک تراشه M2 در گیک بنچ نشان داده بود که این تراشه عملکرد بسیار خوبی در بخش گرافیک نسبت به M1 دارد. حالا نتایج بنچمارک GFXBench و Cinebench نیز این موضوع را تائید کرده‌اند.

نتایج M2 در دو بنچمارک مذکور نشان می‌دهد که این تراشه در مقایسه با M1 عملکرد سریع‌تری در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای داشته است بطوریکه در این دو تست به‌ترتیب ۱۳.۵۵ و ۱۱.۴۶ درصد افزایش عملکرد داشته است.

تراشه M2 اپل

در بخش گرافیک هم تراشه M2 با داشتن ۱۰ هسته گرافیکی عملکرد خوبی نسبت به M1 با ۷ یا ۸ هسته گرافیکی داشته است. عملکرد M2 در این بخش ۳۵ درصد بهتر از M1 بوده است و حتی در برخی تست‌های GFXBench این عدد به ۴۰ و ۴۵ درصد رسیده است.

لازم به گفتن است که یک تحلیلگر مطرح به نام Vadim Yuryev نیز اخیرا ادعا کرده بود که M2 در تست‌های Aztec Ruins حدود ۴۲ الی ۴۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به M1 داشته است. با این حال، این تراشه در بخش پردازش داده‌ها، با وجود اینکه سرعت کلاک آن از ۳.۲ گیگاهرتز در M1 به ۳.۴۹ گیگاهرتز افزایش یافته است، ارتقا محدودی نسبت به M1 یافته است.

تراشه M2 اپل

اپل از این تراشه در داخل مک بوک ایر ۲۰۲۲ و مک بوک پرو ۱۳ اینچی استفاده کرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد آن در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.