قیمت و نام تراشه های دسکتاپ سری رایزن ۷۰۰۰ فاش شد - تکفارس 
قیمت و نام تراشه های دسکتاپ سری رایزن ۷۰۰۰ فاش شد - تکفارس 

قیمت و نام تراشه های دسکتاپ سری رایزن ۷۰۰۰ فاش شد

مهدی حلوائی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 10:11
ای ام دی رایزن 7000

بر اساس گزارش Greymon55، افشاگر سرشناس، ای ام دی تراشه‌های دسکتاپ سری رایزن ۷۰۰۰ را در چهار نسخه با نام‌های رایزن ۹ ۷۹۵۰X، رایزن ۹ ۷۹۰۰X، رایزن ۷ ۷۸۰۰X و رایزن ۵ ۷۶۰۰X در شهریورماه روانه‌ی بازار می‌کند.

به‌گفته‌ی Greymon55، سری رایزن ۷۰۰۰ از نظر ترکیب هسته‌ها تفاوتی با سری رایزن ۵۰۰۰ ندارند اما این تراشه‌ها از معماری جدید Zen 4 بهره می‌برند و کاربران برای استفاده از آن‌ها به مادربردهای با سوکت AM5 نیاز خواهند داشت. تراشه‌ی پرچمدار رایزن ۹ ۷۹۵۰X از ۱۶ هسته و ۳۲ رشته بهره برده و توان مصرفی آن ۱۷۰ وات خواهد بود. این تراشه با قیمت ۹۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

ای ام دی

در طرف دیگر، تراشه‌ی رایزن ۹ ۷۹۰۰X از ۱۲ هسته و ۲۴ رشته تشکیل شده و فرکانس بوست آن کمی از تراشه‌ی اینتل Core i9-12900K پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر به‌طور دقیق مشخص نیست که توان مصرفی این تراشه چه مقدار است اما Greymon55 ادعا می‌کند که ای ام دی این محصول را با قیمت حدودی ۵۵۰ تا ۶۰۰ دلار به بازار عرضه می‌کند.

همچنین تراشه‌های میان‌رده‌ و اقتصادی رایزن ۷ ۷۸۰۰X و رایزن ۵ ۷۶۰۰X نیز به‌ترتیب از ۶/۸ هسته و ۱۲/۱۶ رشته برخوردار بوده و از فرکانس بوست نسبتاً بالایی بهره خواهند برد. گفته می‌شود که رایزن ۷ ۷۸۰۰X با قیمت حدودی ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت و رایزن ۵ ۷۶۰۰X نیز بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید