استیم دک ۲ از تراشه ای ام دی Little Phoenix با گرافیک RDNA3 بهره خواهد برد - تکفارس 
استیم دک ۲ از تراشه ای ام دی Little Phoenix با گرافیک RDNA3 بهره خواهد برد - تکفارس 

استیم دک ۲ از تراشه ای ام دی Little Phoenix با گرافیک RDNA3 بهره خواهد برد

مهدی حلوائی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 09:42
استیم دک 2

بر اساس گزارش کانال یوتیوب Moore’s Law Is Dead، ای ام دی به‌زودی نسخه‌ی جدیدی از تراشه‌ی موبایلی Phoenix را معرفی خواهد کرد که از معماری Zen 4 و گرافیک RDNA3 بهره می‌برد. گفته می‌شود که شرکت ولو از این تراشه، که با نام Little Phoenix شناخته می‌شود، در کنسول دستی استیم دک ۲ استفاده می‌کند.

با توجه به گزارش کانال MLID، تراشه‌ی Little Phoenix از برد جامع ۱۱۰ تا ۱۵۰ میلی‌متری بهره برده و بر اساس فرآیند تولید جدید TSMC طراحی می‌شود. این تراشه از ۴ هسته، ۸ رشته و فرکانس بوست ۴ گیگاهرتز تشکیل شده و عملکرد آن حدود ۵۰ درصد بهتر از تراشه‌ی موجود در استیم دک ۱ خواهد بود. همچنین گرافیک مجتمع این تراشه نیز از ۸ واحد پردازشی با ۱۰۲۴ هسته‌ی استریم تشکیل می‌شود.

کنترلر حافظه‌ی این تراشه به LPPDR از نوع ۱۲۸ بیتی محدود خواهد بود و پهنای باند حافظه‌ی آن نیز به نوع حافظه‌ای که ولو در کنسول خود از آن استفاده می‌کند بستگی خواهد داشت. برای مثال، LPDDR5-6400 پهنای باند استیم دک ۲ را حدود ۱۶ درصد افزایش می‌دهد اما این عدد برای حافظه‌ی LPDDR5X-8533 بیش از ۵۰ درصد خواهد بود. انتظار می‌رود که این تراشه توان اجرای بازی‌های AAA با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را داشته باشد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید