اتحادیه اروپا قانون جدید مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت را تصویب کرد - تکفارس 
اتحادیه اروپا قانون جدید مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت را تصویب کرد - تکفارس 

اتحادیه اروپا قانون جدید مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت را تصویب کرد

افشین نوری
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - 12:21
اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا نسخه جدیدی از قانون‌ مقابله با اطلاعات نادرست (Anti-Disinformation) را تصویب کرده است که طبق آن قرار است شرکت‌های بزرگی گوگل، متا و توییتر اقدامات اساسی در مقابله با انتشار اطلاعات نادرست و جعلی در پلتفرم‌های خود انجام دهند. 

اگر شرکت‌های مذکور به قانون جدید عمل نکنند با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد و ممکن ‌است برای آن‌ها گران تمام شود. فیس بوک یکی از شرکت‌هایی است که نسبت به جلوگیری از انتشار اخبار جعلی در پلتفرم خود بسیار جدی است و احتمالا محدودیت‌های شدیدتری را در این زمینه اعمال خواهد کرد. 

طبق این قانون، باید جلوی انتشار اطلاعات نادرست و تبلیغات سیاسی در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود و اکانت‌های فیک نیز از باید این شبکه‌ها حذف شوند. نسخه اصلی قانون Anti-Disinformation اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید و شرکت‌هایی مثل فیس بوک، توییتر و ‌گوگل متعهد به اجرای آن شدند. 

حالا بیش از ۳۰ شرکت و سازمان متعهد شده‌اند که نسخه جدید این قانون را اجرا کنند و شش ماه فرصت خواهند داشت تا زمینه‌های اجرای آن را فراهم کنند. این شرکت‌ها باید در سال ۲۰۲۳ گزارش‌ فعالیت‌های خود را به اتحادیه اروپا تسلیم کنند. ‌

اتحادیه اروپا یکی از سازمان‌های بسیار جدی در رابطه با شرکت‌های بزرگ است و همیشه سعی کرده تا آن‌ها را پاسخگو نگه دارد. این اتحادیه اخیرا قانون استفاده از استاندارد جهانی درگاه USB-C در دستگاه‌های الکترونیکی را به تصویب رساند و همچنین به اپل و گوگل هشدار داده است که سیاست‌های خود را در اپ استور و ‌پلی استور تغییر دهند. ‌

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم قانون جدید این اتحادیه برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست تا چه اندازه موفقیت‌آمیز خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید