اپل ممکن است به خاطر پایین آوردن سرعت آیفون های قدیمی خود ۹۰۰ میلیون دلار جریمه شود - تکفارس 
اپل ممکن است به خاطر پایین آوردن سرعت آیفون های قدیمی خود ۹۰۰ میلیون دلار جریمه شود - تکفارس 

اپل ممکن است به خاطر پایین آوردن سرعت آیفون های قدیمی خود ۹۰۰ میلیون دلار جریمه شود

افشین نوری
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 19:09
اپل

اپل در سال‌های اخیر به خاطر سیاست‌هایش بارها مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۷ نیز متهم به کاهش عمدی عملکرد گوشی‌های آیفون خود شد و رسوایی بزرگی برای این شرکت به همراه آورد.

اپل برای کاهش ‌عملکرد برخی مدل‌های آیفون خود که عبارت بودند از آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶S پلاس، ۶S، آیفون، ۸،  ۸ پلاس و آیفون X از یک ابزار مدیریت عملکرد در آپدیت‌های نرم‌افزاری آن‌ها استفاده کرده بود و این کار درنهایت باعث بدبینی مشتریان نسبت به این شرکت شد. 

با این‌حال، اپل در ابتدا این اتهامات را رد کرد و ادعا کرد که آپدیت‌های نرم‌افزاری این شرکت باعث بهبود عملکرد آیفون‌هایش شده است، اما سرانجام به‌خاطر  پیگیری‌های مستمر روزنامه‌نگاران و کاربران مجبور به عذرخواهی شد. اپل در بیانیه خود گفت که هرچند این کار را انجام داده اما آن را به‌خاطر افزایش عمر باتری گوشی‌ها انجام داده است و این کار کاملا به نفع مشتریان بوده است. 

حالا Justin Gutmann رهبر گروه حمایت از حقوق مشتریان اپل با تنظیم شکایتی درخواست غرامت ۹۰۰ میلیون دلاری از اپل کرده است. به‌گفته Gutmann، اپل از روی عمد اقدام به دستکاری گوشی‌هایش کرده است و به کاربران هیچ اطلاعی نداده است. اپل در پاسخ به این شکایت گفته است «ما هرگز کاری انجام نداده‌ایم که باعث نارضایتی مشتریان‌مان شود و هدف ما همیشه ارائه محصولاتی بوده است که‌ بهترین تجربه کاربری را ایجاد کنند.»

اپل سال گذشته نیز با اتهامات مشابهی در مورد آیفون ۱۱ و ۱۲ نیز روبه‌رو بود و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که رای دادگاه چه خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید