تسلا با ۲۷۳ مورد تصادف در صدر بدترین شرکت های خودروساز الکتریکی - تکفارس 
تسلا با ۲۷۳ مورد تصادف در صدر بدترین شرکت های خودروساز الکتریکی - تکفارس 

تسلا با ۲۷۳ مورد تصادف در صدر بدترین شرکت های خودروساز الکتریکی

افشین نوری
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 12:00
تسلا

بسیاری از خودروهای الکتریکی به خاطر سیستم خودران‌ خود‌ مورد انتقادات زیادی قرار گرفته‌اند و خیلی‌ها فکر می‌کنند که‌ این سیستم خودران کاملا خطرناک است و‌ ممکن است باعث تصادفات جدی در جاده‌ها شود. 

اداره ملی امنیت ترافیک آمریکا (NHTSA) یکی از ارگان‌هایی است که تحقیقاتی را درباره میزان تصادفات این نوع خودروها شروع کرده است. 

طبق گزارش جدید این سازمان، از ماه جولای سال گذشته تا ماه می امسال، ۲۱ شرکت خودروساز تعداد ۳۶۷ تصادف را به NHTSA گزارش داده‌اند که از این تعداد، ۲۷۳ مورد متعلق به تسلا بوده است. به عبارتی، ۹۸ درصد تصادفات گزارش شده متعلق به خودروهای تسلا بوده است بطوریکه ۱۱ مورد از آن‌ها منجر به جراحت یا مرگ شده است. بعد از تسلا، هوندا با ۹۰ تصادف و شرکت Subaru با ۱۰ تصادف در رتبه‌های بعدی جای داشتند. بقیه تصادفات نیز که تعدادشان پنج مورد یا کمتر بود به جنرال موتورز، فورد و تویوتا اختصاص داشته است. 

این آمار طبق دستور رسمی دولت آمریکا جمع‌آوری شده است که شرکت‌های خودروسازی را ملزم به گزارش تصادفات خودروها‌شان کرده است. این گزارش‌ها باعث خواهد شد تا سازمان‌های ذیربط نظارت کاملی بر کیفیت ساخت خودروها داشته باشند‌ و حتی قانونگذاران آمریکای نیز بتوانند براساس این داده‌ها قوانینی را در زمینه صنعت خودرو به تصویب برسانند. 

با این‌حال، اداره NHTSA تاکید کرده است که این آمار به‌خودی‌خود بازتاب‌دهنده واقعیت‌های صنعت خودروسازی نیست و تعیین نرخ واقعی تصادفات نیاز به اطلاعات بیشتری دارد. ولی به هر حال، همین آمار موجود نشان می‌دهند که سیستم‌های خودران هنوز دارای ضعف‌هایی هستند و کاملا به مرحله پیشرفته نرسیده‌اند. 

در این بین، تسلا علیرغم ادعاهایش مبنی بر امنیت کامل خودروهایشان، آمار تصادفات زیادی را به خودش اختصاص داده است و این موضوع برای خیلی از مشتریان واقعا نگران‌کننده است. NHTSA گفته است که آمار خود را،  هر ماه در وب‌سایتش به‌روزرسانی خواهد کرد تا چشم‌انداز بهتری از وضعیت موجود ارائه دهد. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش تسلا به گزارش جدید NHTSA چیست و این شرکت چه اقداماتی را برای رفع مشکلات موجود انجام می‌دهد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید