شایعه: آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ۳۵ و ۴۲ درصد بهبود عملکرد در بخش GPU و CPU خواهند داشت - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ۳۵ و ۴۲ درصد بهبود عملکرد در بخش GPU و CPU خواهند داشت - تکفارس 

شایعه: آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ۳۵ و ۴۲ درصد بهبود عملکرد در بخش GPU و CPU خواهند داشت

افشین نوری
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 08:02
آیفون 14 پرو مکس

در حالیکه هنوز چند ماه‌ تا معرفی سری آیفون ۱۴ باقی مانده است شایعات زیادی درباره آن‌ها در حال منتشر شدن است و امروز نیز اطلاعاتی درباره آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس درز پیدا کرده است. 

 اطلاعاتی که امروز فاش شده است صرفا در حد شایعه است و فعلا نمی‌توان با قطعیت درباره آن اظهارنظر کرد. بنابراین توصیه ما این است که با کمی شک و تردید به این اطلاعات نگاه کنید. یک افشاگر به نام iHacktu ileaks امروز فاش کرده است که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۳ پرو ۱۳ پرو مکس دارای ۳۵ و ۴۲ درصد بهبود عملکرد در بخش GPU و CPU خواهند بود. به این ترتیب می‌توان گفت که در اصل تراشه A16 چنین بهبودهایی را نسبت به A15 خواهد داشت. به نظر می‌رسد که این ادعا کمی اغراق‌شده باشد چرا که اخیرا LeaksApplePro گفته بود که افزایش عملکرد CPU مدل‌های پرو آیفون ۱۴ فقط ۱۵ درصد خواهد بود‌.

 اطلاعات امروز همچنین شامل نتایج بنچمارک AnTuTu برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس می‌شود که امتیاز ۸۹۶,۰۰۰ را برای هر دوی آن‌ها ذکر کرده است که امتیاز چندان بالایی نیست. ما می‌دانیم که امتیاز AnTuTu آیفون ۱۳ پرو ۱۳ پرو مکس ۸۳۴,۰۹۲ شده است و این به معنای آن است که بین دو مدل امسال و سال گذشته فقط ۷.۴۲ درصد اختلاف امتیاز وجود خواهد داشت. ShrimpApplePro قبلا گفته بود که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به خاطر استفاده از رم LPDDR5 به جای LPDDR4X امتیاز AnTuTu بالایی خواهند داشت. 

به گفته iHacktu ileaks، این دو‌ گوشی ارتقا بزرگی نیز در بخش دوربین خواهند داشت و همچنین افزایش عمر باتری آن‌ها نسبت به آیفون ۱۳ پرو و ‌۱۳ پرو مکس برابر با  ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه خواهد بود. این عدد کمی فراتر از حد انتظار ما است و بعید است که اپل بخواهد در عرض یک سال چنین ارتقایی را در بخش باتری ایجاد کند. در بخش دوربین هم هنوز مشخص نیست که چه ارتقاهایی اتفاق خواهد افتاد و ما فعلا چیزی در این زمینه نمی‌دانیم. 

آیفون ۱۴

افشاگر مذکور همچنین ادعا کرده است که اپل برای کمک به محیط زیست از مواد جدیدی در ساخت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس استفاده خواهد کرد که البته این موضوع با توجه به اظهارات قبلی اپل قابل‌باور است. iHacktu همچنین گفته است که شما برای شارژ ۵۰ درصدی باتری دو گوشی فوق فقط ۱۶ دقیقه لازم خواهید داشت. این عدد در مورد آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس ۳۰ دقیقه است و شاید اپل بخواهد از فناوری شارژ سریع‌تری در مدل‌های پرو امسال استفاده کند.

در هر حال، اطلاعات امروز کمی فراتر از انتظارات ما هستند و باید منتظر بمانیم و ببینم این اطلاعات تا چه حد واقعیت خواهند داشت. نظر شما در این‌باره چیست؟ 

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید